Kā rīkoties, ja kredītiestāde atsaka grafika izveidei parāda samaksai?
Ja kredītņēmējs ir patērētājs, Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 1. panta 3. punkta izpratnē, tad šādā situācijā ir piemērojamas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma un Ministru kabineta 2016. gada 25. oktobra noteikumu Nr. 691 "Noteikumi par patērētāja kreditēšanu" normas. Savukārt, ja abas līgumslēdzēju puses ir juridiskas personas, piemērojamas ir Komerclikuma normas.
Jebkurā gadījumā par pamatu jebkuru prasījumu izskatīšanai ir jāvērtē pušu starpā noslēgtā līguma nosacījumi.
Tas nozīmē: ja kredītņēmējs neievēro līguma nosacījumus (tiek kavēta kredīta atmaksa un ir izveidojies parāds), kreditors ir tiesīgs vienpusēji pārtraukt līguma darbību un vērsties pret parādnieku par visa parāda piedziņu. Tādējādi, lai izvērtētu kreditora atteikuma pamatotību attiecībā uz vienošanās par parāda atmaksu saskaņā ar grafiku noraidīšanu, ir jāanalizē noslēgtā līguma nosacījumi un pušu tiesības un pienākumi.
Ja Jūs saskatāt savu tiesību aizskārumu un kredītiestādes rīcības (atteikumu slēgt vienošanos) neatbilstību noslēgtā līguma nosacījumiem, Jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (pamatojoties uz Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 24. panta pirmo daļu).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!