E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16834
Lasīšanai: 2 minūtes
TĒMA: Nodokļi

Attaisnojuma dokumentu glabāšanas pienākums

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
18. aprīlī, 2019
Karina

Labdien! Interesē jautājums, vai kādā normatīvajā aktā vai tiesas spriedumā ir atrunāts, ka fiziskai un juridiskai personai ir jāsaglabā visi dokumenti nodokļu aprēķināšanas vajadzībām tik ilgi, kamēr darījums faktiski nav noslēdzies. Piemērām, ja 2015. gadā fiziska persona saņem 2007. gadā izsniegtā aizdevuma atmaksu no juridiskas personas, vai abām personām ir jāspēj uzrādīt visus dokumentus, kas saistīti ar minēto darījumu, t.sk. 2007. gada dokumentus? Paldies!

A
atbild:
26. aprīlī, 2019

Saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 15. panta 1. daļas 4. punktu nodokļu maksātāju pienākums ir nodokļu aprēķinu pareizības pierādīšanai uzglabāt finansiālās un saimnieciskās darbības ieņēmumus un izdevumus apliecinošus attaisnojuma dokumentus un citus darbību apliecinošus dokumentus (tajā skaitā jebkādu elektronisku vai papīra dokumentu formā esošu informāciju, kas ietekmē nodokļu aprēķinu un nomaksu) līdz dienai, kad tie nepieciešami, lai izpildītu prasības par saimnieciskās un finansiālās darbības norises izsekojamību, bet ne mazāks kā piecus gadus. Izpildot šo pienākumu, nodokļu maksātājs ievēro citu personu tiesības uz privātās dzīves neaizskaramību un fizisko personu datu aizsardzību.

Tas nozīmē, ka attaisnojuma dokumenti, kas pierāda saistību izcelšanos un izpildi, ir uzglabājami līdz saistību izpildes beigām (kamēr darījums vēl faktiski nav noslēgts) un vismaz 5 gadus pēc tā noslēgšanas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas