E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16388
Lasīšanai: 2 minūtes
1
2
1
2

Parādu ārpustiesas atgūšanas process

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
14. februārī, 2019
Agate

Labdien! Saskāros ar situāciju, ka saņēmu rēķinu par kavētiem maksājumiem no mobilo sakaru operatoru “Tele2” ar noteiktu apmaksas termiņu. Veicu kavējuma apmaksu noteiktajā termiņā un saņēmu īsziņas apstiprinājumu, ka maksājums saņemts. Nākamajā dienā saņēmu ziņu par parāda piedziņas procesa uzsākšanu. Cik korekta no pakalpojuma sniedzēja puses ir rīcība – izrakstīt rēķinu, noteikt apmaksas termiņu un, nesagaidot apmaksas termiņa beigas, nodot lietu parāda piedziņai, iepriekš par to nepabrīdinot?

A
atbild:
13. martā, 2019

Saskaņā ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 1. panta 1. punktu parāds ir maksājuma saistības, kas nav izpildītas tiesiskā darījumā vai tiesību aktā noteiktajā termiņā, savukārt saskaņā ar šīs pašas tiesību normas 3. punktu parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs ir persona, kura savas komercdarbības vai profesionālās darbības ietvaros atgūst parādu kreditora vārdā vai uzdevumā.

Ņemot vērā, ka tiesību aktā (konkrētā izrakstītā rēķinā) noteiktās saistības ir izpildītas, Jums nav parāds Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma izpratnē. Tas nozīmē, ka kreditoram nebija pamata nodot prasījumus parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējam.

Saņemot šādu pieprasījumu, Jums būtu jāsniedz atbilde, ka šādas parādsaistības neatzīstat (pastāv strīds par parāda esību Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 6. panta 1. daļas izpratnē) un saistības ir izpildītas termiņā.

Ja prasījumu nodošana ir notikusi pārpratuma vai maksājumu informācijas novēlotas apstrādes dēļ, mobilo telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējam ir pienākums šādu prasījumu atsaukt.

Savukārt, ja parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējs pieprasa veikt jebkādus maksājumus saistībā ar parādu piedziņas procesu, tad šajā sakarā Jums ir tiesības šādus prasījumus noraidīt kā nepamatotus un iesniegt motivētu sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā saskaņā ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 4. pantu.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 58 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas