E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 15745
Lasīšanai: 3 minūtes
4
4

Personas datu dzēšana

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
16. novembrī, 2018
Agnese

Labdien! Jautājums ir par Vispārīgo datu aizsardzības regulu un iespējām īstenot tiesības dzēst datus.
Kādā formātā man ir iespēja pieprasīt datu dzēšanu? Vai tas var notikt ar e-pasta starpniecību?
Piemērs: esmu reģistrējusies mājaslapā, kuru vairs neizmantoju, un vēlos izdzēst savu “profilu” un visus savus datus, kas ir šīs mājaslapas (t.i., uzņēmuma, kam pieder mājaslapa) īpašumā. Rakstot e-pasta vēstuli ar lūgumu dzēst datus, saņemu atbildi, ka, lai mani dati tiktu dzēsi, man iesniegums par datu dzēšanu ir elektroniski jāparaksta vai jāiesniedz personiski uzņēmuma birojā. Elektronisko parakstu neizmantoju, un iesnieguma iesniegšana birojā būtiski sarežģī šo procedūru.

Vai ar e-pasta vēstuli nav pietiekami, un vai uzņēmumam ir tiesības pieprasīt elektroniski vai ar roku parakstītu iesniegumu datu dzēšanai?

A
atbild:
28. novembrī, 2018

Vispārīgās datu aizsardzības regulas 12. panta 2. daļā noteikts: “Pārzinis veicina datu subjekta tiesību īstenošanu saskaņā ar 15.–22. pantu. Regulas 11. panta 2. punktā minētajos gadījumos pārzinis neatsakās rīkoties pēc datu subjekta pieprasījuma par savu tiesību īstenošanu saskaņā ar 15.–22. pantu, izņemot gadījumus, kad pārzinis uzskatāmi parāda, ka nespēj identificēt datu subjektu.”

Pārzinim ir jāspēj pienācīgā veidā identificēt datu subjektu. Saziņa ar elektroniskā pasta starpniecību, īpaši no publiska e-pasta servera ( “inbox.lv”, “gmail.com” u. tml.), var palīdzēt realizēt vispārīgas informācijas apmaiņu, taču tā nenodrošina Jūsu kā iesniedzējas pietiekamu identifikāciju.

Jūsu jautājumā ietvertā informācija liecina, ka Jūsu saziņā ar datu apstrādes pārzini – mājaslapas uzturētāju – Jums ir norādīts uz papildu identifikācijas nepieciešamību.

Elektronisko dokumentu apriti Latvijas Republikā reglamentē Elektronisko dokumentu likums, uz kura pamata ir izstrādāti Ministru kabineta noteikumi Nr. 473 Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām, kas nosaka, ka dokumenti, kas iesūtami elektroniski, ir jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu (ja vien puses nav vienojušās citādi). Tādējādi e-pasts ir tikai informācijas piegādes veids, taču tas nenodrošina dokumenta juridisko spēku Dokumentu juridiskā spēka likuma izpratnē. Vienkāršā e-pasta vēstulē iesūtīts iesniegums nav pietiekams līdzeklis Jūsu kā iesniedzējas identifikācijai.

Jums var ieteikt nosūtīt datu apstrādes pārzinim Jūsu personīgi parakstītu iesniegumu, izmantojot VAS ”Latvijas Pasts” (vai cita pasta komersanta) pakalpojumu, kā ierakstītu sūtījumu.

Šādā gadījumā VAS “Latvijas Pasts” (vai cits pasta komersants) veiks Jūsu personas identifikāciju sūtījuma nosūtīšanas brīdī, un tas būs pietiekams pamats identifikācijas pierādīšanai. 

Labs saturs
4
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas