Gribētu noskaidrot, kas uzņemas atbildību par izsniegtu slimības lapu ilgstošam laikam, lai darbinieks varētu strādāt vai atrasties ilgstoši (1–2 mēnešus) ārzemēs. Lapa tiek pagarināta (iespējams), sazinoties ar ārstu telefoniski. Kādi MK noteikumi to regulē, un kur jāgriežas darba devējam, ja ir konstatēts darbinieka neierašanās iemesls darbā – slimības lapa ar atrašanos ārpus Latvijas?
MK noteikumu Nr. 152 “Darbnespējas lapu izsniegšanas un anulēšanas kārtība” 10. punkts nosaka, ka darbnespējas lapu ārstniecības iestādes ārsts vai ārsta palīgs izsniedz pēc personas personīgas apskates un izmeklēšanas, pieņemto lēmumu pamatojot medicīniskajā dokumentācijā. Izrietoši par darbnespējas lapas izsniegšanu atbildīgas ir konkrētās ārstniecības iestādes ārstējošās personas, kas šo lapu ir izsniegušas.
Savukārt noteikumu 25. punktā ir teikts, ka personu sūdzības par darbnespējas lapu izsniegšanas kārtību izskata ārstniecības iestādes vadītājs un Veselības inspekcija. Iesniedzot sūdzību par darbnespējas lapas izsniegšanu, persona norāda apstākļus, kas ļauj apšaubīt darbnespējas lapas izsniegšanas pamatotību.
Ja darba devējam rodas šaubas par darbnespējas lapas izsniegšanas pamatotību, ar iesniegumu ir jāvēršas Veselības inspekcijā. Veselības inspekcija, veicot ekspertīzes un sniedzot atzinumus par darbspējas ekspertīzes kvalitāti ārstniecības iestādē, izvērtēs, vai konkrētajā gadījumā konstatēto pārkāpumu dēļ darbnespējas lapu nepieciešams atzīt par nepamatoti izsniegtu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!