Manas prombūtnes laikā (atrados atvaļinājumā un dzīvoklī neviena nebija) 2017.gada jūlija mēnesī man piederošajā dzīvoklī pēc adreses Ūnijas ielā 24 tika veikta aukstā ūdens hidrauliskā spiediena pārbaude vannas un tualetes telpā. Uzņemot aukstā ūdens skaitītāja rādījumus 25. jūlijā par mēnesi, tas uzrādīja 40 kub., t.i., faktiski manu gada patēriņu (mēneša vid. patēriņš 3–4 kub.). Griezos pie Ūnijas 24 valdes priekšsēdētājas ar lūgumu šos mēneša 40 kub. radušo ūdens noplūdi sadalīt proporcionāli starp visiem 160 dzīvokļu īpašniekiem, bet man šo lūgumu noraidīja un vienai piestādīja rēķinu par 40.kub apmaksu un iekļāva šo maksu 62 EUR apmērā komunālajos maksājumos. Vai tas ir pareizi (neesmu brīdināta, nebiju mājās) un kāpēc man būtu jāmaksā par to, ko neesmu tērējusi. Līdz šim šis jautājums nav atrisināts, mēģinot atrast dažādas atrunas (bija pieaicināti gan kaimiņi, gan apsaimniekotājs).
Latvijas Nekustamā īpašuma pārvaldnieku asociācijas vadītāja Vitolda Peipiņa komentārs: “No pieejamās informācijas nekādi netop skaidrs, kā aukstā ūdens hidrauliskā spiediena pārbaude var ietekmēt ūdens patēriņa skaitītāja rādījumu kādā atsevišķā dzīvoklī. Ja mājā veic hidraulisko pārbaudi, tā nevar iedarbināt ūdens skaitītāju, ja ir noslēgts ūdens krāns un nav nekādas citas ūdens noplūdes.”
LV portāls sazinājās ar mājas pārvaldnieka, Dzīvokļu īpašnieku biedrības “Ūnijas24” valdes priekšsēdētāju Zemlitu Šīri. Viņa situāciju izskaidroja šādi: “Dzīvokļa iemītnieces prombūtnes laikā radās ūdens noplūde, kuru izraisīja nenofiksēta tualetes poda poga, ūdens tecēja divas nedēļas. Lai tā nenotiktu, pirms došanās prom dzīvokļa iemītniecei (īpašniece ir viņas meita) vajadzēja vai nu izsaukt mājas santehniķi, kas defektu novērstu, vai arī jānoslēdz ūdens padeve. Netika izdarīts ne viens, ne otrs, tādēļ skaitītājs fiksēja tik lielu ūdens patēriņu, un tam nav saistības ar “Rīgas ūdens” veikto hidrauliskā spiediena pārbaudi. Ja ūdens noplūde radusies paša iedzīvotāja nolaidības dēļ, nav pamata samaksu par radušos patēriņu pārdalīt visiem mājas dzīvokļu īpašniekiem.”
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!