Labdien! Pārtraucot darba tiesiskās attiecības ar bijušo darba devēju, nākamajā dienā pēc aiziešanas kontā saņēmu darba algu par pēdējo periodu un neizmantotā atvaļinājuma kompensāciju. Pārskaitījuma apjomam līdzi nesekoju un ne fizisku, ne e-formāta algas aprēķinu nesaņēmu, tos grāmatvedība izsniedz pēc pieprasījuma.
Dažas nedēļas vēlāk caurskatot i-banku, ievēroju, ka pārskaitītā summa ir paprāva, un nopriecājos par šķietami uzkrātajām atvaļinājuma dienām. Darba stāžs uzņēmumā bija vairāk nekā 4 gadi, līdz ar to precīzu atvaļinājuma apjomu pat lēst nespēju.
Teju mēnesi pēc pēdējās darba dienas saņēmu zvanu no uzņēmuma grāmatvedes un tam sekojošu e-pastu ar ziņu, ka aprēķins veikts kļūdaini, man ierēķinātas liekas 10 atvaļinājuma dienas un no manis tiek prasīts pārmaksāto summu atmaksāt.
Jautājums ir – cik pamatota ir šāda prasība, kurā es faktiski tieku padarīts par parādnieku, lai gan ne mirkli man nebija zināms, ka rīkojos ar it kā man nepienākošos naudu? Vai šādai prasībai nav noilgums? Vai uzņēmuma grāmatvedis nenes atbildību par savu rīcību un finanšu līdzekļiem, ar kuriem operē? Patlaban jūtos kā vienīgais, kurš spiests izstrēbt ievārīto putru. Pateicos par viedokli!
Lai noskaidrotu situāciju par iespējami nepareizi aprēķinātās kompensācijas apmēru, Jums būs jāvēršas bijušajā darbavietā un jātiekas ar personāldaļas vadītāju, lūdzot izskaidrot Jūsu izmantotā atvaļinājuma periodus pa darba gadiem. Šī informācija tiek uzkrāta katra darbinieka individuālajā uzskaites kartītē, un neatkarīgi no tā, ka darba attiecības ar Jums ir izbeigtas, darba devējam šī informācija ir jāglabā arhīvā.
Praksē, saņemot darbinieka uzteikumu, personāldaļas vadītājs sagatavo rīkojumu par darba attiecību izbeigšanu, sniedzot grāmatvedībai informāciju par neizmantotajām atvaļinājuma dienām kompensācijas aprēķināšanai. Sekojoši grāmatvedība kompensācijas aprēķinus veic, izmantojot programmu, kurā ievada attiecīgos datus.
Uzņēmuma grāmatvedes zvans Jums un sekojošais e-pasts norāda uz darbinieces atbildību savu pienākumu izpildē. Atbilstoši Darba likuma 31. panta pirmajai daļai visi prasījumi, kas izriet no darba tiesiskajām attiecībām, noilgst divu gadu laikā no to rašanās brīža.
Līdz sarunai un situācijas noskaidrošanai iesakām Jums neveikt naudas pārskaitījumu. Tiekoties ar uzņēmuma pārstāvjiem un personīgi iepazīstoties ar informāciju dokumentos, Jūs kopīgi gūsiet pārliecību par turpmāko rīcību – ir vai nav pārmaksātā summa jāatgriež. Ja dokumentāli apstiprināsies pārskaitījuma apmēra kļūda, Jums starpība būs darba devējam jāatmaksā.
Jāatzīst, ka kļūdas pieļauj visi un svarīgi ir tās novērst, saglabājot savstarpēju cieņu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!