Ar 2017. gada 20. jūnija (prot. Nr. 31, § 37) Ministru kabineta noteikumiem Nr. 356 veica grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 30. marta noteikumos Nr. 299 “Noteikumi par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu”. Noteikumi tika papildināti ar 13.2 un 13.3 punktu šādā redakcijā: “13.3 Iesniedzējs deklarācijai pievieno izrakstu no katra atvērtā kredītiestādes maksājuma vai pasta norēķinu sistēmas konta par pēdējo pilno triju kalendāra mēnešu ienākumiem un saņemtajiem maksājumiem pirms šo noteikumu 3. punktā minētā iesnieguma iesniegšanas. Šie Noteikumi stājas spēkā 2018. gada 1. janvārī.” Man ir jautājums: kā saprast tekstu “pievieno izrakstu no katra atvērtā kredītiestādes maksājuma vai pasta norēķinu sistēmas konta par pēdējo pilno triju kalendāra mēnešu ienākumiem un saņemtajiem maksājumiem”? Vai es varu to saprast tā, ka pietiek pielietot bankas funkciju izdrukai – “ienākošie maksājumi”? Vai tomēr vajag konta pilnu izrakstu (pārskatu) no konta par pēdējiem pilniem trijiem kalendāra mēnešiem?
Ministru kabineta noteikumos Nr. 299 par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu ir noteikts, ka ģimene (persona) atzīstama par trūcīgu, ja tās vidējie ienākumi katram ģimenes loceklim mēnesī pēdējo triju mēnešu laikā nepārsniedz 128,06 eiro.
Jā, ar grozījumiem noteikumos ir pateikts, ka iesniedzējs deklarācijai pievieno izrakstu no katra atvērtā kredītiestādes maksājuma vai pasta norēķinu sistēmas konta par pēdējo pilno triju kalendāra mēnešu ienākumiem un saņemtajiem maksājumiem.
Papildus – saistošos noteikumus par sociālo palīdzību trūcīgajiem pieņem pašvaldība. Sociālajam dienestam ir tiesības gūt pārliecību par objektīvo materiālo situāciju, ja reiz jānosaka trūcīgā statuss, kas tikai daļai iedzīvotāju dod tiesības uz dažāda veida sociālo palīdzību.
Kādam saturam jābūt konta izrakstā, jānoskaidro savā sociālajā dienestā. Kāpēc?
LV portāls vienā konkrētā internetbankā pārbaudīja, kā darbojas pārskata paplašinātais piedāvājums: atlasīt ienākošos maksājumus. Šajā pārskatā neparādās skaidras naudas darījumi, proti, neparādās bankomātā iemaksātā nauda. Tātad vienas izvēles izmantošanas iespēja izrādījās nepilnīga un, ja klientam ir ienākumi skaidrā naudā, ko viņš iemaksā kontā, neatspoguļo viņa patieso materiālo situāciju.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!