E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 10982
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Ekonomika

Jāvēršas pie parāda atguvēja

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
14. decembrī, 2016
Ilze

2008. gadā tika noslēgts līgums ar SIA BITE. 2016. gadā šī kompānija nodod parādu piedziņas kompānijai rēķinu, ko it kā neesmu nomaksājusi, kurš sastāv no pozīcijām: soda procenti 131,59 euro un parāda atgūšanas izmaksas – 17,- euro! SIA BITE nesniedz informāciju par parāda veidošanos, ne arī citu informāciju! Kā man rīkoties šajā situācijā? Kā var veidoties soda procenti, ja pamatparāds ir 0,00 euro?

A
atbild:
10. janvārī, 2017
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Vineta Ore, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante

Atbilstoši Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma (turpmāk – PĀAL) 7. panta pirmās daļas 8. punktā noteiktajam, parādniekam ir tiesības 21 dienas laikā no paziņojuma par parādu saņemšanas izteikt pamatotus rakstveida iebildumus par parāda esamību, tā apmēru un samaksas termiņu. Savukārt PĀAL 8. panta ceturtajā daļā noteikts, ka, saņēmis parādnieka iebildumus pret parāda esamību vai tā apmēru, kreditors vai parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs rakstveidā pamato parāda esamību un tā apmēru un, ja parādnieks pieprasa, izsniedz parāda esamību un tā apmēru pamatojošu dokumentu kopijas.

No aprakstītās situācijas nav iespējams pārliecināties par parāda aprēķina pareizību, nav zināms līguma noslēgšanas datums, summas, personas veiktie maksājumi, to novirzīšanas kārtība u.c. informācija, kas nepieciešama objektīvas atbildes sniegšanai.

Līdz ar to konkrētajā aprakstītajā situācijā personai būtu jāvēršas pie parāda atguvēja ar lūgumu sniegt skaidrojumu par visiem neskaidrajiem jautājumiem, t.sk. par parādu veidojošajām sastāvdaļām, kavējuma ilgumu, kā arī sniegt informāciju par veikto maksājumu novirzīšanu.

Gadījumā, ja atbilde netiek sniegta vai tā neapmierina un persona uzskata, ka ir noticis patērētāju tiesību aizskārums, personai, ievērojot Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 26.2 panta otro daļu, ir tiesības iesniegt iesniegumu PTAC, pievienojot visus rakstveida materiālus, kas pamato strīda esamību un strīda priekšmetu. Konkrētajā gadījumā iesniegumā jāapraksta konkrētā strīda situācija un apstākļi, kuros ir noticis patērētāju tiesību pārkāpums, jāizsaka konkrēts lūgums saistībā ar strīda priekšmetu, kā arī jāpievieno vēstule, kura sūtīta parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam, kā arī atbildes vēstules (vai vēstuļu, ja to ir vairākas) un saistīto līgumu kopijas. Iesniegums adresējams Brīvības ielā 55, Rīgā, LV-1010 vai pa e-pastu: ptac@ptac.gov.lv, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Vienlaikus jāņem vērā, ka civiltiesisku strīdu izskatīšana pēc būtības neietilpst PTAC kompetencē.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 54 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas