E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 10430
Lasīšanai: 3 minūtes
10
10

Izdevumi, ko var saistīt ar saimniecisko darbību

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
27. septembrī, 2016
Laura

Drīzumā vēlos reģistrēties kā saimnieciskās darbības veicēja, kas nodokļus atmaksās pēc ienākumu un ar to gūšanu saistīto izdevumu starpību. Vēlējos noskaidrot, kas ir tie izdevumi, ko es varu saistīt ar saimnieciskās darbības veikšanu? Vai es varu iznomāt biroju un visus ar to saistītos izdevumus norakstīt kā saistītus ar manu saimniecisko darbību? Ja es vēlos strādāt atsevišķi arī mājās, tad man tā ir jāreģistrē kā atsevišķa struktūrvienība? Vai pašnodarbinātais vispār var reģistrēt struktūrvienību? Vai, pērkot tehniku, ir kaut kādi ierobežojumi tās vērtības ziņā? Darboties plānoju filmu nozarē.

A
atbild:
30. septembrī, 2016

Uz saimnieciskās darbības izdevumiem ir attiecināmi tikai tie izdevumi, kas nepieciešami saimnieciskās darbības nodrošināšanai un kuri ir pamatoti ar attaisnojuma dokumentiem. 

Ja fiziskā persona ir reģistrējusi saimniecisko darbību un saimnieciskās darbības ietvaros nomā biroju, kas nepieciešams saimnieciskās darbības veikšanai, tad, nosakot ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamo ienākumu, nomas maksa par biroja telpām tiek atzīta saimnieciskās darbības izdevumos. Savukārt tehnikas vai cita inventāra, kuras vērtība ir lielāka par 427 eiro, iegādes izmaksas saimnieciskās darbības izdevumos tiek iekļautas pakāpeniski pamatlīdzekļa nolietojuma veidā.

Ja saimnieciskās darbības veikšanai tiek izmantots birojs, tad birojs ir reģistrējams Valsts ieņēmumu dienestā kā struktūrvienība.

Saimnieciskās darbības ienākums, kas tiek aprēķināts kā saimnieciskās darbības ieņēmumu un izdevumu starpība,  tiek deklarēts, iesniedzot Valsts ieņēmumu dienestā Gada ienākumu deklarāciju, taksācijas gadam sekojošā gadā no 1. marta līdz 1. jūnijam (piemēram, par 2016. gadu – no 2017. gada 1. marta līdz 1. jūnijam). Kopā ar Gada ienākumu deklarāciju ir jāiesniedz arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa aprēķins.

Savukārt ziņojums par pašnodarbinātā valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām Valsts ieņēmumu dienestā ir jāiesniedz līdz ienākumu gūšanas ceturksnim sekojošā mēneša 15. datumam.

Papildus vēlamies informēt, ka plašāka informācija par minētajiem jautājumiem ir pieejama Valsts ieņēmumu dienesta mājaslapā  sadaļā “Nodokļi/Noderīgi/Nodokļu maksātāji/Struktūrvienības reģistrācija” (sadaļa ir redzama uzreiz, atverot VID mājaslapu, apakšējā labajā stūrītī pie “Dzīves situācijas”) un sadaļā “Privātpersonām/Saimnieciskās darbības veicēji”.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām lasītāju zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000, konsultēties klātienē ikvienā tuvākajā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī izmantot iespēju un VID mājaslapā pieteikties uz padziļināto konsultāciju noteiktā laikā un vietā.

Labs saturs
10
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas