E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 10230
Lasīšanai: 3 minūtes

Visa pamatā ir noslēgtais līgums

J
jautā:
29. augustā, 2016
Irina

Labdien! Saskaņā ar līgumu par elektronisko sakaru pakalpojumiem (internets) rēķinu par pakalpojumu jāapmaksā uz priekšu. Mēneša sākumā salūza dators. Piezvanīju pakalpojuma sniedzējam (03.08.16) ar lūgumu uz laiku atslēdz pakalpojumu un pārrēķināt nākamā mēneša maksājumu. Atbilde bija, ka tas nav iespējams (pakalpojumu var atslēgt tikai no 1. datuma, pārrēķins vispār nav paredzēts). Jā, pakalpojums tika sniegts, bet man nebija iespējas to lietot, un pakalpojuma sniedzējs par to tika brīdināts. Pakalpojumu jāapmaksā uz priekšu, bet prognozēt uz priekšu, vai būs iespēja šo pakalpojumu izmantot, nav iespējams. Līguma punkti: “… 13.11. Ja abonents ir parakstījis šo Līgumu, bet neizmanto pakalpojumu vai pašrocīgi atslēdz to no tīkla, iepriekš rakstiski neinformējot, tas neatbrīvo abonentu no pienākuma samaksāt abonēšanas maksu, Līgumsodu un/vai citus Līgumā paredzētos maksājumus.” – bet ja abonents informē (pēc zvana uzrakstīju arī vēstuli)? “13.12. Ja abonents lauž Līgumu, pieslēguma maksa un uz priekšu samaksātā abonēšanas maksa abonentam netiek atgriezta.” Kā rīkoties šādā situācija? Vai tas ir likumīgi? Vai, ja pakalpojums tiek sniegts un tu to neizmanto savas vainas dēļ, tad pakalpojuma sniedzējam ir taisnība un vienkārši jāmaksā par pakalpojumu, kuru neizmanto?

A
atbild:
20. septembrī, 2016
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Vineta Ore, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante

Šajā gadījumā patērētājs ir brīdinājis par savu situāciju pakalpojuma sniedzēju, atbilde tika sniegta, ka nav iespējams atslēgt, tikai no 1. datuma un pārrēķins nav paredzēts.

Pirmkārt, pakalpojuma sniedzējam ir noteiktas tehniskas iespējas, kas ietvertas arī līgumā, piemēram, ka pakalpojumu var atslēgt no 1. datuma (šādai informācijai noteikti jābūt atrunātai līgumā). Otrām kārtām, pakalpojumu sniedzējs rēķinās ar noteiktiem ienākumiem (abonēšanas maksu), tātad arī līguma laušanas kārtība ir atrunāta līgumā - cik dienas vai mēnesi iepriekš to ir jādara. Piemēram, maksājot par televīziju, televīzoru var ieslēgt un neieslēgt – tā ir patērētāja izvēle, taču paredzēt, ja un kad televizors salūzīs – nevar.

Tādējādi šajā situācijā ir jāmēģina panākt savstarpēju vienošanos, taču visa pamatā tomēr ir noslēgtais līgums.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 20 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU