Labdien! Saskaņā ar līgumu par elektronisko sakaru pakalpojumiem (internets) rēķinu par pakalpojumu jāapmaksā uz priekšu. Mēneša sākumā salūza dators. Piezvanīju pakalpojuma sniedzējam (03.08.16) ar lūgumu uz laiku atslēdz pakalpojumu un pārrēķināt nākamā mēneša maksājumu. Atbilde bija, ka tas nav iespējams (pakalpojumu var atslēgt tikai no 1. datuma, pārrēķins vispār nav paredzēts). Jā, pakalpojums tika sniegts, bet man nebija iespējas to lietot, un pakalpojuma sniedzējs par to tika brīdināts. Pakalpojumu jāapmaksā uz priekšu, bet prognozēt uz priekšu, vai būs iespēja šo pakalpojumu izmantot, nav iespējams. Līguma punkti: “… 13.11. Ja abonents ir parakstījis šo Līgumu, bet neizmanto pakalpojumu vai pašrocīgi atslēdz to no tīkla, iepriekš rakstiski neinformējot, tas neatbrīvo abonentu no pienākuma samaksāt abonēšanas maksu, Līgumsodu un/vai citus Līgumā paredzētos maksājumus.” – bet ja abonents informē (pēc zvana uzrakstīju arī vēstuli)? “13.12. Ja abonents lauž Līgumu, pieslēguma maksa un uz priekšu samaksātā abonēšanas maksa abonentam netiek atgriezta.” Kā rīkoties šādā situācija? Vai tas ir likumīgi? Vai, ja pakalpojums tiek sniegts un tu to neizmanto savas vainas dēļ, tad pakalpojuma sniedzējam ir taisnība un vienkārši jāmaksā par pakalpojumu, kuru neizmanto?
Šajā gadījumā patērētājs ir brīdinājis par savu situāciju pakalpojuma sniedzēju, atbilde tika sniegta, ka nav iespējams atslēgt, tikai no 1. datuma un pārrēķins nav paredzēts.
Pirmkārt, pakalpojuma sniedzējam ir noteiktas tehniskas iespējas, kas ietvertas arī līgumā, piemēram, ka pakalpojumu var atslēgt no 1. datuma (šādai informācijai noteikti jābūt atrunātai līgumā). Otrām kārtām, pakalpojumu sniedzējs rēķinās ar noteiktiem ienākumiem (abonēšanas maksu), tātad arī līguma laušanas kārtība ir atrunāta līgumā - cik dienas vai mēnesi iepriekš to ir jādara. Piemēram, maksājot par televīziju, televīzoru var ieslēgt un neieslēgt – tā ir patērētāja izvēle, taču paredzēt, ja un kad televizors salūzīs – nevar.
Tādējādi šajā situācijā ir jāmēģina panākt savstarpēju vienošanos, taču visa pamatā tomēr ir noslēgtais līgums.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!