“Esam aktīvi un ilgi strādājuši pie šādas atļaujas saņemšanas, jo ikdienas darbā redzam, cik ļoti šīs tehnoloģijas palīdz un ceļ fiziska darba efektivitāti, sniedzot kvalitatīvu informāciju. Šāda atļauja, kas sniedz iespēju apmācītiem bezpilota gaisa kuģu pilotiem vadīt ierīci arī ārpus redzamības zonas, tika saņemta pateicoties Eiropas regulai, kur tālvadības pilotu apliecības iedalītas dažādās kategorijās, ieviešot arī Ekspluatācijas atļaujas, kuru viens no punktiem ļauj veikt lidojumus ārpus tiešās redzamības. Galvenais ieguvums, ko sniedz šī atļauja, ir iespēja lidot tālāk nekā līdz šim un iegūt datus no plašākām teritorijām,” skaidro LVM Bezpilota gaisa kuģu ekspluatācijas vadītājs Kārlis Linde.
Skaitliski, bezpilota gaisa kuģus LVM visvairāk izmanto meža atjaunošanas un kopšanas darbu kontrolei. Ar to palīdzību iespējams audzes redzēt no augšas, kas palīdz pieņemt lēmumu par vēlamo audzes kopšanas laiku un veidu. Tāpat bezpilota gaisa kuģi tiek izmantoti mizgraužu radīto postījumu izpētē.