DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
19. septembrī, 2022
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Jauniešu intereses veicināšanai par darbu pasažieru pārvadājumu jomā būtiska darba devēju un izglītības iestāžu sadarbība

Lai ilgtermiņā risinātu jautājumu par autobusu šoferu trūkumu un jauniešu interesi par nozari, nepieciešama aktīva izglītības iestāžu un darba devēju sadarbība, – šāda atziņa dominēja Satiksmes ministrijas rīkotajā diskusijā par darba spēka piesaisti pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits diskusijā pauda, ka, domājot par sabiedriskā transporta pakalpojuma pieejamību ne tikai pašlaik, bet arī ilgtermiņā, jārisina jautājums par jauniešu interesi strādāt nozarē. Popularizējot karjeru dzelzceļa nozarē, izveidoti vairāki veiksmīgus sadarbības modeļi, piemēram, starp Rīgas Valsts tehnikumu un AS “Pasažieru vilciens.”

“Turpmākajos gados būs nepieciešami jauni šoferi, kas spēj nodrošināt kvalitatīvu sabiedriskā transporta pakalpojumu, tādēļ jāveicina izglītības iestāžu un darba devēju sadarbība, veidojot apmācību programmas topošajiem autobusu vadītājiem,” pauda ministrs.

Diskusijā gan Rīgas Valsts tehnikuma, gan arī Rīgas Tehniskās universitātes pārstāvji pauda gatavību iesaistīties apmācību moduļu sagatavošanā, lai dotu iespēju studentiem apgūt autobusa vadītāja profesiju un iegūt nepieciešamo vadītāja kvalifikāciju. Šādu moduļu izveidē būtu vajadzīga arī darba devēju iesaiste. Kā viens no variantiem darbinieku trūkuma risināšanai izskanēja arī pieaugušo izglītības projekti un bezdarbnieku pārkvalifikācija.

Taču vienlaikus, domājot par gados jaunāku cilvēku kļūšanu par autobusu šoferiem, būtisks faktors ir arī satiksmes drošība, līdz ar to apmācībai jābūt nopietnai, nepazeminot standartus un stundu skaitu, kas vajadzīgi attiecīgās kategorijas iegūšanai.

Pašlaik kopumā 18 reģionālo maršrutu pārvadātāji Latvijā nodarbina 1520 autobusu vadītājus, un, kā liecina uzņēmumu sniegtie dati, vidējais šofera vecums ir 56 gadi. Turklāt no visiem pārvadātājiem tikai septiņi atzinuši, ka viņu personāls ir pilnībā nokomplektēts, – lielākajai daļai šoferu trūkst, atsevišķos uzņēmumos ir pat 20, 26 un 46 autobusu vadītāju trūkums.

Nozares pārstāvji atzīst, ka līdztekus atalgojumam un darba apstākļiem darbinieku piesaistē būtisks ir profesijas prestižs – tas ir nozīmīgi, lai profesiju izvēlētos arī jaunieši. Dati liecina, ka līdzīgi kā daudzās citās nozarēs, strādājošo novecošana un paaudžu maiņa ir aktuāla problēma.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU