Dzelzceļš Latvijā tiek attīstīts kā sabiedriskā transporta mugurkauls, tas ir videi draudzīgs transporta veids – tostarp kravu pārvadājumiem. Tālis Linkaits pastāstīja, ka “pozitīvas pārmaiņas dzelzceļā notiek, un drīzumā tās varēsim redzēt dzīvē. Sagaidīsim Latvijā jaunos elektrovilcienus, ir uzsākts dzelzceļa staciju modernizācijas projekts, kas paredz paaugstinātu peronu izbūvi. Notiek darbs pie mūsdienīgu savienojumu izveides dzelzceļa stacijām ar pilsētas infrastruktūru. Šogad būs pieejama vienotā biļete vilcieniem un autobusiem. Tāpat izsludināts bateriju vilcienu iepirkums, lai aizstātu ritošo sastāvu neelektrificētajās līnijās.”
Līdz ar ģeopolitiskajiem satricinājumiem pieaugusi nepieciešamība paātrināt Rail Baltica līnijas izbūvi. Tas ir svarīgi ne tikai pasažieru pārvadājumiem, bet arī pielāgojoties kravu loģistikas izmaiņām.
“Tikpat svarīgi plānot dzelzceļa sistēmas attīstību ilgtermiņā,” teica ministrs, aicinot dzelzceļniekus iesaistīties diskusijās ar idejām par to, kā dzelzceļa tīklu Latvijā attīstīt nākamajās desmitgadēs. “Kādu vēlamies redzēt dzelzceļu Latvijā 2050. gadā, kā labāk izmantot esošos savienojumus starp pilsētām, kur veidot jaunus, tam pamati jāliek jau pašlaik, jo ceļš no vīzijas līdz īstenošanai infrastruktūras projektiem prasa laiku un resursus,” uzsvēra Tālis Linkaits.