DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
26. oktobrī, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Vidusskolēnu tiešsaistes mācības aicina atsākt ar kritiskās domāšanas, medijpratības un informācijpratības zināšanu pilnveidi

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Kultūras ministrija un Drošāka interneta centrs aicina pedagogus, kuri strādā ar vidusskolēniem, atgriežoties mācību darbā pēc skolēnu brīvlaika, izmantot jaunu, darbam ar pusaudžiem izstrādātu metodisko materiālu 10.-12. klasēm. Tas vērsts uz kritiskās domāšanas, medijpratības un informācijpratības pilnveidi – “Vai vienradži eksistē? Sazvērestību mīti – cēloņi un sekas.”

“Kā rāda Kultūras ministrijas iniciēta pētījuma* rezultāti lielai daļai Latvijas bērnu un pusaudžu ir nepietiekamas zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai droši un lietpratīgi patērētu, kopīgotu un radītu dažāda veida informāciju - vairāk nekā puse - 54% - jauniešu tic sociālajos medijos atrodamajai informācijai, savukārt 40% dalās ar šo informāciju tālāk, to nepārbaudot,” vērš uzmanību kultūras ministrs Nauris Puntulis, uzsverot, ka pusaudži paši lielāku atbalstu medijpratības prasmju celšanā sagaida un labprāt saņemtu no saviem pedagogiem, tādēļ Kultūras ministrijas medijpratības aktivitāšu fokusā ir darbs ar pedagogiem un bibliotekāriem kā informācijas starpniekiem. 

Metodiskā materiāla saturu caurvij 3 sazvērestības mīti – zeme ir plakana, Volts Disnejs ir iesaldēts un Austrālija nepastāv. Katru no tiem paredzēts atspēkot, sperot 5 soļus: izspēlējot četru stūru diskusiju, raisot “prāta vētru” un tai sekojošu izpētes darbu ar skaidrojošo vārdnīcu, skolēniem strādājot pāros, pēc tam – individuāli veicot domāšanas rutīnu “Dažādas perspektīvas” un noslēgumā visiem skolēniem iesaistoties rakstveida diskusijā.

Kultūras ministrija un Drošāka interneta centrs aicina pedagogus medijpratības un informācijpratības nedēļā (laikā no 24.-31. oktobrim) iepazīties ar jaunizstrādāto metodisko materiālu, piedāvājot ceturtdien, 28. oktobrī plkst. 13:00 – 14:30 piedalīties vebinārā. Tajā pedagogiem tiks sniegti ieteikumi, kā ar metodisko materiālu strādāt attālinātā formātā, kā arī izziņots konkurss vidusskolēniem.

Pēc nodarbības skolēniem tiek piedāvāta iespēja piedalīties konkursā un laimēt balvas, atrisinot metodiskā materiāla beigās iekļauto algoritmiskās domāšanas uzdevumu un atbildi, kā arī informāciju par sevi un savu pedagogu, kurš vadījis nodarbību par sazvērestības mītiem, ierakstot šajā formā. Atbildes jāsniedz līdz š.g. 26. novembrim. 15 skolēni un 15 skolēnu norādīti pedagogi izlozes kārtībā iegūs balvu - www.brain-games.lv dāvanu karti 20 eiro vērtībā.

Jaunais metodiskais materiāls 21. oktobrī elektroniski nosūtīts visām Latvijas vidusskolām, kā arī pieejams tiešsaistē

Jau ziņots, ka visā pasaulē no š.g. 24. oktobra līdz 31. oktobrim norisināsies jau desmitā UNESCO Pasaules medijpratības un informācijpratības nedēļa (Global media and information literacy week), kuras tēma šogad ir “Medijpratība un informācijpratība sabiedriskajam labumam”. Plašs tematisku aktivitāšu klāsts nedēļas ietvaros iecerēts arī Latvijā – nedēļas norišu afiša.

Pasaules medijpratības un informācijpratības nedēļas mērķis ir veicināt medijpratības un informācijpratības attīstību, lai uzlabotu cilvēku kritiskās domāšanas prasmes informācijas, mediju un tehnoloģiju jautājumos, kā arī sekmēt pilsonisko līdzdalību, pašizpausmi, ekonomisko attīstību un cīņu ar dezinformāciju. To jau desmito gadu rīko UNESCO sadarbībā ar Pasaules Aliansi sadarbībai medijpratības un informācijpratības jomā, Apvienoto Nāciju Organizācijas Civilizāciju Aliansi un Medijpratības un informācijpratības un starpkultūru dialoga universitāšu tīklu. Vairāk...

*-LU Sociālo zinātņu fakultātes “Pētījums par 9-16 gadus vecu bērnu un pusaudžu medijpratību Latvijā”

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI