Salīdzinot ar 2020. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 18,2 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 15,4 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,7 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2021. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 76,1 %), ko nozīmīgi ietekmējis ierobežojumu samazinājums tirdzniecības centros. Pieaugums bija arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,9 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,8 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,4 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,2 %).
2021. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,2 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2021. g. jūnijs %, salīdzinot ar |
||
2021. g. maiju (sezonāli koriģēts) |
2020. g. jūniju (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
104,2 |
105,9 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
99,8 |
98,0 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
107,4 |
111,4 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
97,8 |
109,2 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
94,8 |
115,4 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
91,2 |
106,9 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
101,8 |
115,2 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
91,6 |
90,3 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
102,9 |
106,1 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
106,3 |
108,1 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
176,1 |
115,0 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
98,3 |
116,5 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
98,3 |
118,2 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
104,7 |
109,6 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.