DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. jūlijā, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,9 %

2021. gada jūnijā, salīdzinot ar 2020. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 11,4 %, autodegvielas - palielinājās par 9,6 %.

Salīdzinot ar 2020. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 18,2 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 15,4 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,7 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2021. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 76,1 %), ko nozīmīgi ietekmējis ierobežojumu samazinājums tirdzniecības centros. Pieaugums bija arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,9 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,8 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,4 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,2 %).

2021. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,2 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2021. g. jūnijs %,

salīdzinot ar

2021. g. maiju (sezonāli koriģēts)

2020. g. jūniju (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

104,2

105,9

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

99,8

98,0

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

107,4

111,4

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

97,8

109,2

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

94,8

115,4

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

91,2

106,9

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101,8

115,2

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

91,6

90,3

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

102,9

106,1

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

106,3

108,1

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

176,1

115,0

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

98,3

116,5

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

98,3

118,2

autodegvielas mazumtirdzniecība

104,7

109,6

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU