DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
22. jūnijā, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Drošība

Elektroskrejriteņu pārbaužu laikā visbiežāk konstatētais pārkāpums – pasažieru pārvadāšana

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Valsts policijas redzeslokā aizvien biežāk nonāk elektroskrejriteņu vadītāji, kuri gan iekļūst ceļu satiksmes negadījumos, gan nav informēti par drošības noteikumiem, kas jāievēro, izmantojot attiecīgo transportlīdzekli. Šogad līdz 18. jūnijam Valsts policija kopumā ir fiksējusi 69 ceļu satiksmes negadījumus, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji. Šajos negadījumos ir cietušas 48 personas.

Ņemot vērā, ka no 11. maija valdība apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kuros noteikts regulējums elektroskrejriteņiem, tomēr ik dienu var novērot, kā elektoskrejriteņu vadītāji pārkāpj drošības noteikumus un nereti arī izraisa avārijas situācijas, tādējādi briesmām pakļaujot ne tikai sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus. Valsts policija visā Latvijā no šī gada 9. līdz 20. jūnijam rīkoja pastiprinātas pārbaudes tieši šiem satiksmes dalībniekiem, lai veicinātu šo transportlīdzekļu vadītāju izpratni par jaunajiem noteikumiem un mudinātu viņus aktīvāk rūpēties par savu un apkārtējo drošību.

Pastiprināto pārbaužu laikā policijas visbiežāk fiksētais pārkāpums bija, ka personas ar elektroskrejriteni pārvietojas divatā. Tika konstatēti gadījumi, kad vecāki pārvadāja savas mazākās atvases uz elektroskrejriteņiem, gan jaunieši vizinājās uz šī transportlīdzekļa izklaides nolūkā. Noteikumi paredz, ka elektroskrejriteņu vadītājs nedrīkst vest pasažieri. Tāpat nereti tika konstatēti gadījumi, kad ar elektroskrejriteņiem pārvietojās personas, kuras nav sasniegušas attiecīgu vecumu, lai to varētu vadīt. Atgādinām, ka no 11. maija pieņemtie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka elektroskrejriteni drīkst vadīt personas, kuras ir sasniegušas 14 gadu vecumu. 

Laika posmā, kad visā Latvijā tika rīkotas pārbaudes elektroskrejriteņiem, diemžēl tika konstatēti vairāki gadījumi, kad elektroskrejriteņu vadītāji transportlīdzekli vada alkohola reibumā. Piemēram, 17. jūnijā, Liepājā ap pulksten 03.00 naktī tika konstatēts, ka kāds vīrietis pārvietojas ar nomas elektroskrejriteni un personas izelpā tika konstatētas 2,16 promiles. Saistībā ar notikušo tika sastādīts administratīvā pārkāpuma process. Tāpat, Latgales reģionā tika konstatēts kāds elektroskrejriteņa vadītājs, kurš vadīja transportlīdzekli atrodoties 2,07 promiļu reibumā. Saistībā ar notikušo tika sastādīts administratīvā pārkāpuma process. Pastiprināto pārbaužu laikā arī Rīgas reģionā tika konstatēti elektroskrejriteņu vadītāji, kuri transportlīdzekli vadīja alkoholisko dzērienu reibumā. Vēršam uzmanību, ka nedrīkst braukt ar elektroskrejriteni, ja tā vadītājam alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles.

Jāpiemin, ka elektroskrejriteņu vadītāji atsevišķās situācijās izvēlas nepiemērotu braukšanas ātrumu, kā rezultātā nereti pats elektroskrejriteņa vadītājs gūst traumas, krītot no transportlīdzekļa.

Atgādinām, ka pārvietojoties satiksmē ar elektroskrejriteni, ir rūpīgi jāizvērtē braukšanas apstākļi, jābūt uzmanīgiem un vērīgiem, tāpat jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums savām spējām, bet jāatceras, ka tas nedrīkst pārsniegt 25 km/h. Gadījumos, ja transportlīdzekļa vadītājs pārvietojas pa ietvi, tad ātrums pēc nepieciešamības jāpielāgo gājēju ātrumam, lai izvairītos no nepatīkamām situācijām. Gājējiem pārvietojoties pa ietvi ir priekšroka!

Par drošību, piedaloties ceļu satiksmē ar elektroskrejriteņiem atgādina ne tikai Valsts policija, bet arī Iekšlietu ministrija, Ceļu satiksmes drošības direkcija, Satiksmes ministrija un Latvijas Automoto biedrība.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI