DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
18. maijā, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Vide
2
2

Ministrs Plešs tiekas ar VVD ģenerāldirektori, pārrunā nolietoto riepu apsaimniekošanas problemātiku Starta ielā, Rīgā

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs tikās ar Valsts vides dienesta (VVD) ģenerāldirektori Elitu Baklāni-Ansbergu, lai ar ministrijas ekspertiem pārrunātu nolietoto riepu apsaimniekošanas jautājumus, īpaši – problemātiku, kas saistīta ar riepu krājumiem Rīgā, Starta ielā 7a un 8, kur 2017. gadā konstatēta 2 882 tonnu nolietotu riepu pretlikumīga uzglabāšana, un teritorijas atbrīvošana no riepām līdz šim nav bijusi veiksmīga.

Artūrs Toms Plešs (AP!): “Ir vietas, kur vēsturiskais kaitējums ir novērsts, taču, kā pierāda bēdīgā riepu apsaimniekošana Starta ielā, jautājums joprojām ir aktuāls. Valsts vides dienests – ciešā sadarbībā ar ministriju – strādā pie tā, lai nepieļautu nelikumības atkritumu apsaimniekošanas jomā un novērstu apdraudējumu gan apkārtējai videi, gan cilvēku veselībai. Kopš 2020. gada sākuma, piemēram, likvidētas jau 9 pretlikumīgas nolietoto riepu uzglabāšanas vietas, un darbs pie citu apzināšanas un kontroles turpinās.”

Tikšanās laikā VVD ģenerāldirektore iepazīstināja ministru ar līdz šim paveikto atkritumu apsaimniekošanas kontroles uzlabošanā, tostarp pēc vienota rīcības algoritma veicot vēsturisko riepu uzkrājumu kontroli un pastiprinot viegli uzliesmojošo atkritumu uzglabāšanas vietu uzraudzību, sadarbojoties ar VUGD. Baklāne-Ansberga norādīja, ka pakāpeniski samazinās gan problemātisko vietu skaits, gan tajās uzkrāto riepu apjoms. Runājot par teritoriju Starta ielā, ģenerāldirektore skaidro, ka VVD savas kompetences ietvaros strādā pie tā, lai panāktu, ka maksātnespējas administrators kopīgi ar maksātnespējīgā uzņēmuma bijušo amatpersonu veic atbilstošu uzkrāto riepu apsaimniekošanu – apstrādi un nogādi uz pārstrādi. Paralēli tiek izvērtētas arī citas riepu uzglabāšanas alternatīvas, kas ļautu atrisināt samilzušo situāciju ar riepu “kalniem” pilsētā, kur tās atrodas tuvu dzīvojamām ēkām.

Plešs norāda, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzrunās Iekšlietu ministriju un Rīgas domi iesaistīties nolietoto riepu uzkrāšanas problēmas risināšanā minētajā teritorijā.

VARAM strādā pie vairākām iniciatīvām, kas paredz veicināt ilgtspējīgu nolietoto un, tajā skaitā, uzkrāto riepu nokļūšanu aprites ekonomikas plūsmā, plašāk izmantojot nolietotās riepas pārstrādei, piemēram, sporta un bērnu laukuma segumu ražošanā vai piemaisījumos asfaltam ceļu būvniecībā.

Kā ziņots iepriekš, 14. janvārī Ministru kabinets izskatīja VARAM izstrādāto Informatīvo ziņojumu par nolietoto riepu apsaimniekošanas situāciju Latvijā, apstiprinot rīcības, lai nodrošinātu nolietoto riepu atbilstošu savākšanu un pārstrādi. Līdz 2025. gadam plānots pakāpeniski paaugstināt nolietotu riepu savākšanas mērķi no 65% uz 90% no tirgū laistā apjoma gadā un reģenerācijas mērķi no 80 % uz 90%. Tādejādi tiks risināts arī jautājums, lai vēsturiski uzkrātās riepas tiktu savāktas un pārstrādātas vai reģenerētas ražotāju atbildības sistēmu ietvaros.

Tāpat ministrija plāno izvērtēt riepu reģistra izveidi Latvijas tirgū pirmo reizi laistajām riepām, tādējādi uzlabojot uzskaiti un nodrošinot kontroli. Kontroles uzlabošanas nolūkos kopā ar riepu apsaimniekošanas nozares pārstāvjiem tiks regulāri apzinātas nolietotu riepu uzkrāšanās vietas un apjomi, savukārt ministrija izvērtēs zemes īpašnieku administratīvās atbildības pastiprināšanas iespējas par teritorijas piesārņošanu. Vienlaikus kopā ar nozari tiks īstenoti sabiedrības izglītošanas un informēšanas pasākumi.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI