DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. martā, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 8,5 %

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2021. gada februārī, salīdzinot ar 2020. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 8,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 21,5 %, autodegvielas – palielinājās par 5,2 %.

Salīdzinot ar 2020. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 20,5 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 20,0 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 63,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37,0 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 35,7 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 9,0 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT020m.

2021. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,1 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 16,5 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 16,3 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,0 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,2 %).

2021. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,6 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2021. g. februāris %,

salīdzinot ar

2021. g. janvāri (sezonāli koriģēts)

2020. g. februāri (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

104,4

91,5

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

104,0

101,7

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

107,2

78,5

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

116,5

64,3

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

110,3

97,7

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

111,0

120,0

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

109,7

74,3

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

100,1

63,0

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

95,8

93,5

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

116,3

81,3

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

110,1

36,1

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

100,6

76,9

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

107,5

120,5

autodegvielas mazumtirdzniecība

99,9

105,2

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI