DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
03. martā, 2021
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Vide

Pabeigta ceļa "Sermuliņu loks" būve Viesītē

FOTO: LVM

Šī gada sākumā LVM Dienvidlatgales reģiona Viesītes iecirknī nodots ekspluatācijā 3,73 km garais meža autoceļš “Sermuliņa loks”.

Šī ceļa būvniecībai bija nepieciešams vairāk laika nekā plānots, jo būvprojekta sākotnējais risinājums bija kļūdains - tas nespēja nodrošināt ceļa konstrukcijas noturību tā kūdras klātajā posmā. Pērn maijā būvnieks konstatēja, ka vienā no ceļa posmiem šī iemesla dēļ nav iespējams veidot ceļa konstruktīvos slāņus. Šajā reizē arī atkūdrošana nebija iespējama, jo aprēķinātais nederīgās grunts apjoms, kas būtu jāaizved un derīgā minerālā grunts, kas būtu jāatved tās vietā, bija ļoti liels, un tāpēc radītu ievērojamas papildus izmaksas. Lai meklētu citus risinājumus, tika pieaicināts gan būvprojekta autors, gan LVM Meža infrastruktūras kontroles speciālists Ivars Caune, kā rezultātā būvprojekts tika pārprojektēts, vienlaikus meklējot arī ekonomiski izdevīgāko risinājumu.

“Mēs mainījām sākotnējo risinājumu un izprojektējām divus jaunus ceļa konstrukcijas veidus. Pirmais konstrukcijas veids paredzēja  ģeosintētisko materiālu izmantošanu, kur ģeotekstils atdalītu kūdraino zemes klātni no segas pamata, bet ģeokompozīts pastiprinātu ceļa konstrukciju. Ģeokompozītu iebūvēja starp segas pamatu un ceļa segu. Tā uzdevums ir vienmērīgi izkliedēt slodzi pa visu ceļa konstrukciju. Šādu konstrukcijas tipu izmantoja vietā, kur kūdras slānis bija no 1,4 līdz 1,7 metriem dziļš.Otrs  konstrukcijas veids bija ģeosintētikas  izmantošana kopā ar baļķu klājumu. Šajā gadījumā baļķu klājums kalpoja kā dabīgs kūdras nestspējas pastiprinātājs un nodrošināja to, ka konstrukcijas sēšanās notiks vienmērīgi. Savukārt ģeotekstila uzdevums bija atdalīt segas pamatu no pastiprinātās zemes klātnes, bet ģeokompozīta uzdevums bija pastiprināt ceļa konstrukciju.  Šo otro konstrukcijas tipu pielietoja vietā, kur kūdras slānis bija no 1,7 līdz 2,10 metriem dziļš,” skaidro LVM Meža infrastruktūras kontroles speciālists Ivars Caune.

Pateicoties abu konstrukcijas veidu pielietojumam, izdevās nodrošināt, ka meža autoceļš “Sermuliņa loks” tika izbūvēts pilnā apjomā plānotajā vietā.

Būvprojekta autors ir SIA “Polyroad”, būvniecības darbus veica SIA “Ošukalns”, būvuzraugs bija SIA “Būvju profesionālā uzraudzība”, bet atbildīgais meža infrastruktūras speciālists -  Raimonds Papsujevičs.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU