DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
26. februārī, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Uzņēmējdarbība

Janvārī mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 8,9%

2021. gada janvārī, salīdzinot ar 2020. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 8,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,6 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, – par 23,4 %, bet autodegvielas – palielinājās par 14,8 %.

Salīdzinot ar 2020. gada janvāri, vislielākais  apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 21,2 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,9 %). Pārējās mazumtirdzniecības nozarēs bija apgrozījuma kritums, vislielākais no tām – apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 64,0 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 41,8 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 29,2 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 11,4 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

2021. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 4,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,4 %, nepārtikas preču, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 11,8 %. Autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 3,2 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtisks apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 18,7 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 16,4 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 9,3 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 43,5 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 30,9 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 20,6 %).

2021. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 23,2 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2021. g. janvāris %,

salīdzinot ar

2020. g. decembri (sezonāli koriģēts)

2020. g. janvāri (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

95,1

91,1

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

98,6

99,4

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

88,2

76,6

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

69,1

58,2

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

109,3

90,8

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

116,4

121,2

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

79,4

71,1

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

97,0

70,8

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

93,9

99,8

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

89,4

72,1

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

56,5

36,0

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

107,5

76,8

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

118,7

111,9

autodegvielas mazumtirdzniecība

103,2

114,8

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU