Turpinoties Covid-19 izplatībai, vīrusa negatīvā ietekme būtiski ietekmē gan ienākošo sūtījumu plūsmu, gan pakalpojumu sniegšanu pasta nodaļās. Starptautisko sūtījumu plūsma ir ļoti nevienmērīga, vienlaikus bieži ienākot lielam sūtījumu apjomam no ārvalstīm, kas pēc apstrādes Latvijas Pasta šķirošanas kompleksā tiek nogādāti pasta nodaļās un ir vienlaikus jāizsniedz lielam skaitam klientu. Tajā pašā laikā iespējas apkalpot klientus pasta nodaļās samazinās: vairākos desmitos pasta nodaļu drošības prasību dēļ samazināts uz vietas apkalpojamo cilvēku un attiecīgi – arī kases sistēmu skaits.
Šā jautājuma risināšanai un maksimāli ātrai sūtījumu izsniegšanas nodrošināšanai Latvijas Pasts sācis jaunu pakomātu izvietošanu noslogotākajās Rīgas un reģiona pasta nodaļās – tuvāko nedēļu laikā tie pakāpeniski būs pieejami 18 nodaļās. Pirmais pakomāts jau darbojas pie Rīgas 83.pasta nodaļas Dzirciema ielā 1a. Šajā pasta nodaļā pakomāts sūtījumu saņemšanai klientiem ir pieejams 24 stundas katru dienu, jo to ļauj nodaļas tehniskie parametri un pieejamība. Atkarībā no šiem kritērijiem jaunie pakomāti būs izvietoti vai nu nodaļu telpās, vai pie tām, un atšķirīgs būs arī to pieejamības laiks, par ko klienti tiks informēti, sūtot mobilās īsziņas aicinājumus sūtījumu saņemšanai.
“Saspringtā Covid-19 situācija un drošības prasības šajā gadījumā ir paātrinājušas uzņēmuma attīstības projektu īstenošanu. Mēs saprotam, ka esošais vēsturiski veidojies pasta nodaļu tīkls ir jātransformē nekavējoši un tā izmantošanas iespējas operatīvi jāpaplašina atbilstoši jaunajai ārējo apstākļu izraisītajai situācijai,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Katrā no jaunajiem pakomātiem vienlaikus iespējams ievietot aptuveni 100 sūtījumu, un klients par sūtījuma saņemšanu pakomātā saņems īsziņu mobilajā tālrunī, ja šis numurs būs norādīts uz sūtījuma – tāpēc, noformējot sūtījumu, ir svarīgi iekļaut informāciju ar korektu un funkcionējošu mobilā tālruņa numuru, pievienojot to saņēmēja adresei.
Savukārt to nodaļu klientus, kur tiks izvietoti pakomāti, aicinām rūpīgi sekot līdzi saņemto aicinājuma īsziņu tekstam, lai saprastu, vai sūtījumu iespējams saņemt pašā nodaļā vai nodaļas pakomātā. Arī saņemot atkārtotu īsziņas aicinājumu, lūdzam pārliecināties, vai sūtījuma saņemšanas vieta nav mainīta uz pakomātu – tas tiks darīts, ja pakomātā būs atbrīvojies nodalījums. Lai sūtījumu aprite pasta nodaļās būtu maksimāli raita, aicinām klientus sūtījumus no pakomātiem izņemt, cik ātri iespējams, lai ļautu tos saņemt arī nākamajiem klientiem.
Ņemot vērā nepieciešamību izsniegt iespējami daudz sūtījumu, sākotnēji pasta nodaļās izvietotie pakomāti būs paredzēti tikai sūtījumu saņemšanai – sūtījumu nosūtīšanas funkcija tiks aktivizēta, tiklīdz sūtījumu izsniegšanas plūsma nodaļās kļūs vienmērīgāka.
Jaunie pakomāti ir ražoti Latvijā – uzņēmumā Post Service Kurzeme – un ir tehnoloģiski pieskaņoti jau esošajam Latvijas Pasta pakomātu tīklam, tādēļ var tik izmantoti nekavējoties un bez nepieciešamības veikt sistēmas papildu sinhronizācijas darbus. Pakomātu iegādes izmaksas veido 113,5 tūkstošus eiro.
Kopējais Latvijas Pasta pakomātu skaits pēc jauno pakomātu izvietošanas sasniegs 80, un papildus izsludināts iepirkums vēl 120 jauniem pakomātiem.