DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
18. februārī, 2021
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība
1
1
1
1

Darbseminārā rada risinājumus skolu profesionālā atbalsta pilnveidei

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Ceturtdien, 2021. gada 18. februārī, norisinājies pirmais no sešiem darbsemināriem ciklā “Skolu profesionālā atbalsta sistēmas pilnveide”. Tiešsaistes darbnīcās izglītības rīcībpolitikas veidotāji un īstenotāji izvērtēs pašreizējo izglītības iestāžu profesionālā atbalsta sistēmu, iepazīsies ar šādas sistēmas modeļiem Lielbritānijā, kā arī izvirzīs nepieciešamos risinājumus tālākai sistēmas attīstībai Latvijā.

“Atbalsts pedagogiem ir viens no četriem galvenajiem izvirzītajiem izglītības attīstības mērķiem laika posmam no 2021. līdz 2027. gadam. Nākamajos septiņos gados ir būtiski nodrošināt stratēģisku un sistēmisku pieeju pedagogu profesionālajam atbalstam, lai rezultātā ikvienam pedagogam Latvijā būtu pieejama regulāra, mērķtiecīga un ar vajadzībām saskaņota, augstas kvalitātes profesionālās kompetences pilnveide,” pasākuma atklāšanā akcentēja Laura Anteina, Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietnieka – Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītāja.

“Skolu un skolu vadītāju profesionālā pilnveides jautājuma aktualizēšana ir īpaši nozīmīga šobrīd, kad pilnā apjomā notiek pilnveidotā mācību satura un pieejas īstenošana gan pirmsskolās, gan skolās. Tā ir jauna pieredze visām iesaistītajām pusēm, aktualizējoties daudzveidīgām mācīšanās vajadzībām. Šis ir piemērots brīdis, kad formulēt ilgtspējīgu profesionālā atbalsta modeli jaunajās pašvaldībās, kas ļautu tām pilnvērtīgi pildīt savu jauno stratēģisko izglītības iestāžu atbalsta  un attīstītāja lomu,” uzver Līga Lejiņa, Valsts izglītības satura centra vadītāja. 

Šobrīd vispārējā un profesionālajā izglītībā tiek realizētas vairākas pārmaiņas, tai skaitā mācību satura un pieejas pilnveide, notiek sistēmiskas pieejas pilnveidošana vērtēšanas sistēmā, izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izstrāde, ieviestas izmaiņas izglītības iestāžu akreditācijā. Vienlaikus notiek izglītības iestāžu tīkla pilnveide un administratīvi teritoriālā reforma. Šajos apstākļos būtiski nodrošināt vienotu pieeju starp izglītības rīcībpolitikas veidotājiem un īstenotājiem visos līmeņos stratēģiska, kvalitatīva un efektīva profesionālā atbalsta izglītības iestādēm īstenošanai.

Darbsemināru organizē Izglītības un zinātnes ministrija Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.6.2/17/I/001 “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru un Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.1.1/16/I/002 “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030).

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI