Salīdzinot ar 2019. gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 40,3 %)1 un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 5,2 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 27,4 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 26,0 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,1 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,9 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2020. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,2 %, autodegvielas – palielinājās par 1,6 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 20,6 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 10,3 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 21,2 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,9 %).
2020. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 6,7 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2020. g. novembris %, salīdzinot ar |
||
2020. g. oktobri (sezonāli izlīdzināts) |
2019. g. novembri (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
98,1 |
101,4 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
97,9 |
102,9 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
96,8 |
96,2 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
101,3 |
96,7 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
110,3 |
92,9 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
120,6 |
140,3 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
98,9 |
101,9 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
95,4 |
95,2 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
94,4 |
105,2 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
95,1 |
93,7 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
78,8 |
72,6 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
96,5 |
74,0 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
101,7 |
94,7 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
101,6 |
113,3 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
1Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Īpaši spēcīgi efekts izpaužas mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.