Salīdzinot ar 2019. gada oktobri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 18,8 %), farmaceitisko un medicīnisko preču (par 13,1 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 7,3 %) mazumtirdzniecībā. Ievērojams apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 33,3 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,2 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,1 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2020. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,6 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 1,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 9,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,8 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 5,6 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,4 %).
2020. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 1,8 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2020. g. oktobris %, salīdzinot ar |
||
2020. g. septembri (sezonāli izlīdzināts) |
2019. g. oktobri (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
100,9 |
106,4 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,6 |
107,2 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
100,2 |
102,2 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
94,4 |
99,0 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
94,6 |
92,1 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
95,2 |
118,8 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
101,5 |
107,3 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
99,2 |
98,8 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
101,2 |
113,1 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
101,0 |
103,2 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
99,6 |
92,8 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
93,2 |
66,7 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
109,6 |
93,8 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
101,1 |
116,4 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē.