Salīdzinot ar 2019. gada septembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 32,9 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 14,0 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 9,0 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 19,5 %)1, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14,1 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,8 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,2 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2020. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 9,6 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,7 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,6 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 3,7 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,1 %).
2020. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 6,3 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2020. g. septembris %, salīdzinot ar |
||
2020. g. augustu (sezonāli izlīdzināts) |
2019. g. septembri (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
100,4 |
105,9 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
100,5 |
105,3 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
100,4 |
103,5 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
99,6 |
109,0 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
96,3 |
101,8 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
109,6 |
132,9 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
99,2 |
101,7 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
97,0 |
102,6 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
102,2 |
114,0 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
100,5 |
103,5 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
95,4 |
92,2 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
96,9 |
85,9 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
105,7 |
80,5 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
100,1 |
113,4 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē.
1 viens no nozares uzņēmumiem mainījis reģistrācijas valsti