“Jaunais projekts “Pētījums mežā” ļauj uz mežu paskatīties ne tikai kā uz kultūras vērtību un ekoloģisku vidi, bet arī novērtēt ekonomiskos ieguvumus. Projekta ietvaros skolēni apgūst iemaņas, kā veikt īstus pētījumu ģeogrāfijā, bioloģijā, piesaistot matemātikas un tehnoloģiju rīkus. Turklāt, rodas izpratne par to, ka mežam ir būtiska loma tautsaimniecības attīstībā, to nepieciešams kopt, lai gūtu maksimālo ekonomisko pienesumam valsts budžetam,” skaidro LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra eksperts Ģirts Burgmanis.
LVM Skolu programmas vadītāja Līga Abizāre uzsver, ka mācīties dabā, mācīties no meža, ne tikai no grāmatām, ir aizraujoši un inovatīvi. “Jaunajā izglītības saturā mums ir izdevies ieviest saikni ar reālo dzīvi. “Pētījums mežā 8. un 9. klasēm” ir laba iespēja strādāt praktiski, sadarbojoties dažādu priekšmetu skolotājiem, gūt plašākas zināšanas skolēniem. Mežs ir ļoti pateicīga vieta, kur mācīties, mācīties augt un paplašināt savas skolas zaļo klasi,” skaidro LVM Skolu programmas vadītāja Līga Abizāre.
“Būt biologam – tā ir dāvana. Tā ir iespēja būt dabā, būt dabā kopā ar bērniem. Mūsdienu bērns mežā nonāk pārāk reti, tāpēc esmu gandarīta, dzirdot viņus sakām, ka būt mežā ir “super”, uzzinājām daudz jauna. Esmu laimīga, ka varu pavērt viņiem mazu lodziņu, pa kuru viņi paši neieskatītos. Es pati dabā jūtos labi, un esmu gandarīta, ka arī bērni jūtas labi,” teic Pumpuru vidusskolas bioloģijas skolotāja Vēsma Vijupe.