Salīdzinot ar 2019. gada augustu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 26,0 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,2 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 9,5 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 31,3 %), ko ietekmēja viena no vadošajiem nozares dalībniekiem reģistrācijas valsts maiņa. Mazumtirdzniecības dati tiek apkopoti tikai par Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem. Mazumtirdzniecībā stendos un tirgos savukārt samazinājums par 14,4 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,0 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2020. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,1 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 2,6 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,7 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,9 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 9,8 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,2 %).
2020. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 0,7 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2020. g. augusts %, salīdzinot ar |
||
2020. g. jūliju (sezonāli izlīdzināts) |
2019. g. augustu (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
100,9 |
104,4 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,4 |
104,1 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
99,9 |
102,0 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
103,9 |
109,5 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
98,7 |
103,1 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
102,6 |
126,0 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
99,9 |
102,5 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
98,2 |
111,2 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
99,2 |
109,3 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
101,2 |
103,5 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
104,7 |
104,7 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
95,8 |
85,6 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
90,2 |
68,7 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
102,6 |
111,3 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.