Pie Uzticības tālruņa 116111 speciālistiem var vērsties jebkurš bērns vai pusaudzis, kurš saskāries ar grūtībām un nezina, kā tās risināt, kurš piedzīvojis saskarsmes grūtības ar vecākiem, vienaudžiem vai citiem cilvēkiem, piedzīvojis seksuālu, fizisku vai emocionālu vardarbību, izjūt apjukumu, dusmas, skumjas vai citas spēcīgas negatīvas emocijas, kā arī – lai aprunātos ar speciālistiem par citiem sasāpējušiem jautājumiem. Eiropas Komisijas „Net-Safe Latvia”1 ietvaros Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa speciālisti sniedz konsultācijas arī par jautājumiem, kas saistīti ar interneta drošību.
VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja par čata un aplikācijas nepieciešamību uzsver: “Desmiti tūkstošu zvanu, ko saņem Uzticības tālrunis, liecina, ka bērniem un pusaudžiem ir būtiski saņemt atbalstu un palīdzību, turklāt saņemt to uzreiz – brīdī, kad ir grūti. Ieejot tehnoloģiju gadsimtā, mēs redzam, ka liela daļa bērnu palīdzību labprāt saņemtu arī rakstveidā – gan tādēļ, ka negrib, lai apkārtējie dzird sarunas, gan tādēļ, ka vēlas apdomāt savu vēstījumu, vai vienkārši nespēj runāt par savām sāpēm. Mēs pielāgojamies šīm gaidām – no 2020. gada sākuma ir pieejams čats, kurā bērni var rakstīt un saņemt sev nepieciešamo atbalstu, tagad izveidota arī Uzticības tālruņa aplikācija – lietotne, kurā vienkopus iekļautas ne tikai visas atšķirīgās iespējas sazināties ar Uzticības tālruņa speciālistiem, bet arī pieejama noderīga un būtiska informācija gan par interneta drošību, gan bērnu tiesībām un pienākumiem.”
Uzticības tālruņa čats meklējams mājaslapas www.bti.gov.lv labajā apakšējā stūrī. Čats darbojas darbadienās no plkst. 12:00 līdz plkst. 20:00. Uzticības tālrunis bez maksas pieejams visu diennakti, 7 dienas nedēļā. Aplikācija pieejama Google Play un App Store veikalos.