DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
19. jūlijā, 2020
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Vide

VVD pilnveido saņemto ziņojumu par vides pārkāpumiem pārvaldības sistēmu

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Lai efektīvi un vienoti pārvaldītu Valsts vides dienestā (VVD) saņemtos ziņojums par vides pārkāpumiem, jūnijā izveidots VVD Operatīvās koordinācijas centrs (OKC).

Tā galvenais uzdevums ir koordinēt pieteikumu par piesārņojumu un dažādu vides pārkāpumu atrisināšanu, sekot līdzi dažādu tiešsaistes vides monitoringa iekārtu informācijai un uzraudzīt, kā uzņēmumi savā darbībā ievēro vides prasības.

OKC nodrošina VVD vienotā zvanu centra darbību – pieņem zvanus uz vienotā zvanu centra tālruni +371 26338800 (24/7), kā arī nodrošina mobilās lietotnes Vides SOS darbību – saņem un izskata iesniegtos pieteikumus.

Saņemot informāciju uz vienotā zvanu centra tālruni vai e-pastā, OKC informē ziņojuma sniedzēju ne tikai par VVD pieteikuma pārbaudē konstatēto, bet arī par veiktajām rīcībām. Tādējādi tiek nodrošinātā atgriezeniskā saite, lai nākotnē ziņojuma sniedzējs būtu motivēts ziņot par konstatētajiem iespējamiem vides pārkāpumiem.

VVD arvien plašāk piesārņojuma kontrolē izmanto dažādus mūsdienu risinājumus, piemēram, tiešsaistes videonovērošanu, lai uzraudzītu gaisa (īpaši ogļu putekļu) piesārņojumu, kā arī atkritumu plūsmas. OKC nepārtraukti seko līdzi dažādu tiešsaistes vides monitoringa iekārtu (putekļu mērījumu, elektronisko degunu, videonovērošanas sistēmu u.c.) informācijai un uzrauga, kā uzņēmumi savā darbībā ievēro vides prasības.

Pirmā darbības mēneša laikā OKC saņēmis vairāk nekā 450 ziņojumus, kas ir bijuši VVD kompetencē un kas nodoti rīcībai VVD reģionālajām vides pārvaldēm. Papildus OKC saņēmis arī 110 zvanus, no kuriem 75 zvani nebija VVD kompetence, 35 gadījumos OKC sniedza konsultācijas par VVD kompetencē esošiem jautājumiem. Kopumā vislielākais saņemto ziņojumu par iespējamiem vides pārkāpumiem skaits reģistrēts Rīgā un Pierīgā – 270 ziņojumi.

Savukārt, lai nodrošinātu vienotu šo ziņojumu pārvaldību, VVD ieviesta arī jauna Pieteikumu pārvaldības sistēma, kurā tiek reģistrēti visi VVD kompetencē esošie pieteikumi, kas saņemti uz VVD vienotā zvanu centra tālruni, e-pastā vai VVD kontos sociālajos tīklos.

Plašāk par OKC funkcijām http://www.vvd.gov.lv/public/fs/CKFinderJava/files/VVD-OKC_17_07_2020.jpg

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI