DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. aprīlī, 2020
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība
1
1

RTU veicina industrijas iesaistīšanos pētniecības rezultātu komercializācijā

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Rīgas Tehniskā universitātes (RTU) Dizaina fabrika aicina doktorantus, pēcdoktorantus un uzņēmumus sadarboties, veicinot pētījumu komercializāciju un zinātņietilpīgas uzņēmējdarbības attīstību.

Līdz 17. aprīlim doktorantūras studenti un industrijas pārstāvji var pieteikties dalībai komercializācijas apmācībās zinātniekiem «Co.Lab». Doktoranti var pieteikties, aizpildot anketu ej.uz/CoLab2020, bet industrijas pārstāvji – ej.uz/CoLabIndustrijai          

«Co.Lab» mērķis ir sekmēt pētniecības un komercdarbības sektoru ciešāku sadarbību, iesaistot jauno zinātnieku pētniecības procesā biznesa līderus, nodrošinot pētījuma komerciālā rakstura izvērtējamu un veicinot jaunā zinātnieka uzņēmējspējas un inovatīvo domāšanu. Industrijas pārstāvjiem programma piedāvā apgūt nebijušas darba metodes, bet jaunajiem pētniekiem paver plašāku skatījumu uz to, kā viņu pētījumi varētu materializēties. Doktoranti var saņemt arī 228 eiro ikmēneša stipendiju.

««Co.Lab» galvenais ieguvums ir iespēja sadarboties ar industrijas pārstāvi, lai noskaidrotu un attīstītu idejas biznesa potenciālu. Apmācībās gūtas vērtīgas zināšanas, kas palīdzēs novērtēt turpmāko zinātnisko pētījumu rezultātu komercializācijas iespējas,» atzīst Anete Smoča, RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Dizaina tehnoloģiju institūta doktorante. Viņa piedalījās pirmajā «Co.Lab» sezonā, attīstot ideju par kaņepju šķiedras izmantošanu biodegradējamu polimēra kompozītu izgatavošanā modes industrijai. Turpinot sadarbību ar industrijas partneri, mārketinga eksperti Alisi Piziku un, izmantojot citus atbalsta instrumentus, viņa tuvina ideju tirgum.

A. Pizika palīdzēju doktorantei paskatīties uz inovācijas potenciālu plašāk, lai atrastu industriju un piedāvātu konkurētspējīgu produktu. Viņa palīdzēja validēt ideju, veicot potenciālo klientu un industrijas ekspertu intervijas. «Co.Lab» metodoloģija ļāva izvēlēties tirgus segmentu, izstrādāt biznesa modeli utt. Par lielāko ieguvumu sev viņa dēvē gūto pieredzi: «Man bija interesants pats process – darbs ar «Co.Lab» izvēlēto metodoloģiju un komercializācijas ideju. Paralēli lasīju un pētīju ilgtspējīgu materiālu priekšrocības un iespējas.» A. Pizika aicina arī citus profesionāļus sadarboties ar studentiem un zinātniekiem: «Jebkuram uzņēmumam un profesionālim ir vērtīgi izkāpt no ierastās vides, lai paskatītos uz lietām plašāk vai no cita rakursa. Pienesums, kuru uzņēmums dod studentu darba pieredzes bagātināšanai vai industrijas pārstāvis, palīdzot komercializēt zinātnieka ideju, ir ieguldījums Latvijas sabiedrības nākotnē.»

«Co.Lab» pirmajā sezonā attīstītas dažādas idejas, piemēram, tehnoloģija telekomunikāciju pakalpojumu nodrošināšanai vietās, kur nevar ievilkt optisko šķiedru, metode augsnes uzlabošanai, iekārta, kas palīdz pacientiem pēc amputācijas novērtēt ādas apasiņotību, novēršot komplikācijas, utt. Papildu informācija – ej.uz/CoLabRTU

«Co.Lab» ir vērienīgā projekta «Inovāciju granti studentiem» (ERAF līdzfinansētais projekts Nr. 1.1.1.3/18/A/001 «RTU inovāciju granti studentiem») aktivitāte.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI