2019. gada decembrī, salīdzinot ar 2018. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 0,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 5,0 %, bet autodegvielas – par 3,5 %.
Salīdzinot ar 2018. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 21,0 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,2 %). Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,8 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 4,9 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, saruka par 0,2 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 2,5 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,9 %).
2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,7 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2019. gads %, salīdzinot ar 2018. gadu (kalendāri izlīdzināts) |
2019. g. decembris %, salīdzinot ar |
||
2019. g. novembri (sezonāli izlīdzināts) |
2018. g. decembri (kalendāri izlīdzināts) |
||
Pavisam mazumtirdzniecība |
102,3 |
99,8 |
103,2 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,2 |
98,7 |
100,7 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
104,0 |
99,8 |
105,0 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
118,3 |
96,2 |
104,0 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
111,7 |
106,1 |
131,7 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
106,6 |
98,9 |
114,2 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
99,3 |
101,6 |
95,2 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
104,4 |
93,8 |
107,2 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
100,2 |
101,3 |
103,3 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
105,7 |
92,1 |
103,1 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
102,8 |
98,2 |
100,0 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
114,4 |
98,7 |
107,3 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
115,3 |
106,5 |
121,0 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
100,4 |
102,5 |
103,5 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.