DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
30. decembrī, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Novembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,7 %

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2019. gada novembrī, salīdzinot ar 2018. gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,9 %, autodegvielas – samazinājās par 0,6 %.

Salīdzinot ar 2018. gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 19,2 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 16,2 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 9,6 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 2,0 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2019. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 2,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,2 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 3,5 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,1 %) kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 5,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,6 %).

2019. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,9 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2019. g. novembris %,

salīdzinot ar

2019. g. oktobri (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. novembri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

102,6

101,7

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

101,5

101,1

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

103,2

102,9

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

105,1

107,4

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

111,1

116,2

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

104,0

108,8

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101,0

90,4

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

102,0

119,2

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

101,0

102,7

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

105,1

114,2

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

103,0

105,7

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

86,2

102,2

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

96,4

103,2

autodegvielas mazumtirdzniecība

103,5

99,4

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI