Salīdzinot ar 2018. gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 19,2 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 16,2 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 9,6 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 2,0 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2019. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 2,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,2 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 3,5 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,1 %) kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 5,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,6 %).
2019. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,9 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2019. g. novembris %, salīdzinot ar |
||
2019. g. oktobri (sezonāli izlīdzināts) |
2018. g. novembri (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
102,6 |
101,7 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,5 |
101,1 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
103,2 |
102,9 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
105,1 |
107,4 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
111,1 |
116,2 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
104,0 |
108,8 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
101,0 |
90,4 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
102,0 |
119,2 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
101,0 |
102,7 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
105,1 |
114,2 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
103,0 |
105,7 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
86,2 |
102,2 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
96,4 |
103,2 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
103,5 |
99,4 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.