DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. novembrī, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Oktobrī mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,4 %

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2019. gada oktobrī, salīdzinot ar 2018. gada oktobri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas mazumtirdzniecība palika iepriekšējā gada līmenī, savukārt nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,3 %, autodegvielas – samazinājās par 3,2 %.

Salīdzinot ar 2018. gada oktobri, apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 14,8 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 13,7 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 10,6 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 9,2 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 1,3 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, arī palielinājās par 0,1 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,0 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,1 %).

2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,5 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2019. g. oktobris %,

salīdzinot ar

2019. g. septembri (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. oktobri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

99,8

99,6

pārtikas mazumtirdzniecība

100,1

100,0

nepārtikas preču mazumtirdzniecība (neieskaitot autodegvielu), kopā

100,1

100,3

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

98,9

103,6

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

94,1

90,8

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

105,4

109,3

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

98,6

89,4

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

102,3

114,8

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

102,1

103,1

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

101,9

106,0

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

96,9

113,7

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

112,9

133,4

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

104,0

111,6

autodegvielas mazumtirdzniecība

98,4

96,8

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI