Salīdzinot ar 2018. gada oktobri, apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 14,8 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 13,7 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 10,6 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 9,2 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 1,3 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, arī palielinājās par 0,1 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,0 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,1 %).
2019. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,5 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2019. g. oktobris %, salīdzinot ar |
||
2019. g. septembri (sezonāli izlīdzināts) |
2018. g. oktobri (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
99,8 |
99,6 |
pārtikas mazumtirdzniecība |
100,1 |
100,0 |
nepārtikas preču mazumtirdzniecība (neieskaitot autodegvielu), kopā |
100,1 |
100,3 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
98,9 |
103,6 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
94,1 |
90,8 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
105,4 |
109,3 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
98,6 |
89,4 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
102,3 |
114,8 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
102,1 |
103,1 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
101,9 |
106,0 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
96,9 |
113,7 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
112,9 |
133,4 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
104,0 |
111,6 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
98,4 |
96,8 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.