OECD PISA reizi trīs gados vērtē 15 gadus vecu skolēnu kompetenci lasīšanā, matemātikā, dabaszinātnēs, ietverot tādus raksturlielumus kā, piemēram, skolēnu sniegums, skola un izglītības sistēma. OECD PISA testa uzdevumu un aptauju mērķis ir noteikt skolēna kompetenci, izmantot izglītības procesā iegūtās zināšanas un prasmes reālai dzīvei pietuvinātās situācijās, konstatēt skolēnu gatavību mācīties, turpināt izglītību un būt sekmīgiem sabiedrības locekļiem. OECD PISA rezultāti tiek plaši izmantoti OECD, Eiropas Savienības un ANO darbā valstu izglītības sistēmu kvalitātes novērtēšanas, izglītības attīstības un izglītības politikas rekomendāciju izstrādes jomā.
Savukārt plkst.11.00 visas PISA 2018 pētījuma dalībvalstis prezentēs jaunākos rezultātus un Latvijas Universitātes Lielajā aulā notiks konference „Latvija OECD starptautiskos pētījumos PISA 2018 un TALIS 2018 – jaunākie rezultāti”, kurā pirmoreiz tiks paziņoti un apspriesti OECD PISA 2018 un OECD TALIS 2018 rezultāti Latvijā un pasaulē, kā arī notiks diskusija par izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstību Latvijā un starptautisko salīdzinošo izglītības pētījumu nozīmi kopējā monitoringa sistēmā.
Katrā no PISA cikliem viena no pamatsatura jomām (lasīšana, matemātika vai dabaszinātnes) ir galvenā, kas tiek analizēta detalizētāk, veltot tai gandrīz pusi no testēšanas laika. OECD PISA 2018 galvenā satura joma ir lasīšana, ietverot arī matemātiku, dabaszinātnes un globālo kompetenci. OECD PISA 2018 pamatpētījumā Latvijā piedalījās 5985 skolēni no 308 skolām.
OECD PISA 2018 pētījuma īstenošana Latvijā notiek sadarbībā ar Latvijas Universitātes Izglītības pētījumu institūta pētniekiem. OECD PISA norise tiek līdzfinansēta ESF projekta nr. 8.3.6.1. “Dalība starptautiskos izglītības pētījumos” ietvaros.