DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
17. novembrī, 2019
Lasīšanai: 2 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

Jaunieši mācās par sabiedrisko vides monitoringu un izpēti

15.novembrī, piedaloties jauniešiem no Valmieras 5.vidusskolas un Limbažu 3.vidusskolas, notika “Sabiedriskā monitoringa diena: veic izpēti!” Limbažos.

Pasākuma dalībnieki mācījās par sabiedrisko monitoringu kā pētniecības metodi, izzinot dabas un vides stāvokli. Kā praktiskais piemērs metodes apgūšanai tika izmēģināts ķērpju monitorings uz skolas teritorijā esošajiem kokiem, izdarot secinājumus par pilsētas gaisa kvalitāti. Tika pārrunāti jautājumi arī par sabiedrības iesaistes nozīmi vides sektoru stāvokļu un procesu, piemēram, ūdens kvalitātes upju peldvietās, grunts piesārņojuma, invazīvo augu sugu, atkritumu rašanās un apsaimniekošanas, izzināšanā un informācijas sniegšanā atbildīgajiem dienestiem un institūcijām. Padziļināti tika pārrunāti atkritumu apsaimniekošanas jautājumi, īpaši nepieciešamība izzināt pārtikas atkritumu rašanos un apjomus.

Pētījuma rezultātu prezentācija un veicamie uzdevumi stiprināja argumentācijas prasmes, rosināja domāt par pētījumu veikšanas soļiem, iejūtoties valsts institūciju ierēdņu un dabas pētnieku lomās. 

Pasākumu vadīja Dabas aizsardzības pārvaldes eksperte Inta Soma, kā arī Valmieras pilsētas pašvaldības speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa. Sabiedriskā monitoringa diena notika projekta "Ilgtspējas prasmes nākotnes profesionāļiem". Projektu ievieš biedrība “Valmieras Attīstības aģentūra” sadarbībā ar Valmieras pilsētas pašvaldību, piesaistot dažādus nozares ekspertus pasākumu organizēšanā. Projekta kopējās izmaksas ir 11 039 EUR.  9 935 EUR no tām ir Latvijas vides aizsardzības fonda līdzfinansējums.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU