DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
12. novembrī, 2019
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Vide

Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolēni statistiku mācās cirsmā

Kopš jaunās AS "Latvijas valsts meži" (LVM) mācību programmas "Skolas mežs" atklāšanas šajā rudenī, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas audzēkņi teju ik nedēļu devušies uz mežu, lai veiktu lauka pētījumus un aktīvi apgūtu dažādus mācību priekšmetus dabā. Programmā iesaistītie skolotāji un LVM eksperti kopīgi strādā pie jaunu metodisko materiālu izveides, lai gūtā pieredze nākotnē noderētu arī citām Latvijas skolām.

Sadarbības līgums starp Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāziju un LVM paredz, ka skolēni rūpīgi seko līdzi saimnieciskajai darbībai “Skolas mežs” teritorijā un veic meža apsaimniekošanas pasākumu un to ietekmes novērojumus.  Kā ziņo skolas pārstāve Indra Soika, tad vienas no interesantākajām nodarbībām mežā šoruden tapušas sadarbībā ar LVM Zemgales reģiona meža apsaimniekošanas plānošanas vadītāju Jāni Zitānu, kurš aicinājis skolēnus pētīt cirsmu. 8. klases skolēni oktobrī piedalījās matemātikas nodarbībās, kas norisinājās Spīdolas meža cirsmā. Skolēniem bija iespēja pierādīt savas zināšanas statistikas tēmā, pildot dažādus uzdevumus saistībā ar kokiem – to garumiem, caurmēriem, gadskārtām.

Nodarbību mērķis bija padarīt statistikas tēmu interesantāku skolēniem, vācot datus vidē un pildot uzdevumus darba lapās. Skolēni izpildīja 3 uzdevumus, sastrādājoties grupās, tādējādi attīstot  prasmes darboties grupās un pilnveidojot skolēnu  komunikācijas un līderības spējas.

Skolēni labprāt dalījās iespaidos par šādu pieeju mācībām. 8.v klases skolniecei Mārai Krūmiņai mācīties matemātiku dabā likās interesanti: ”Man patika, ka, lai tiktu pie uzdevuma rēķināšanas, bija pašiem jāiegūst  skaitļi un vienības. Bija arī jāiemācās jauns rēķināšanas veids un daži fakti arī par mežu. Mums sanāca  1. un  2. uzdevums, bet 3. uzdevumu mēs nepaspējām pabeigt, tādēļ nezinu, kāds ir rezultāts. Man vajadzēja labāk apģērbties, jo nākamajā dienā biju apslimusi.” Savukārt klasesbiedrene Patrīcija Uzāne par matemātikas stundām meža cirsmā teic: “Patika interesantā nodarbība – varēja kustēties un pildīt uzdevumus dabā. Gribēju, lai nodarbība nav tik sarežģīta, jo dažus uzdevumus nesapratu.”

Skolas pārstāve Indra Soika pēc šādām mācībām mežā visaugstāk vērtē skolēnu vēlmi aktīvi darboties un apgūt jaunas zināšanas dabā: “Redzams, ka jauniešiem patīk izglītojošā veidā pavadīt mācību stundas mežā, apgūstot ko jaunu ne tikai matemātikā, bet arī par mežu, kokiem un to īpatnībām. Šāda veida nodarbības ir lielisks veids, kā interesanti un aktīvi pasniegt mācību vielu.  Šādas mācību stundas tiek plānots organizēt arī turpmāk gan matemātikā, gan citos mācību priekšmetos."

Sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru ik gadu AS “Latvijas valsts meži" aicina skolas mācīties no dabas. Sākot no pirmsskolu ķipariem un beidzot ar augstskolu studentiem un pedagogiem – ikvienam ir iespēja doties Latvijas valsts mežu takās un stiprināt skolā iegūtās zināšanas ar praktiskiem uzdevumiem dabā. Katru gadu vairāk nekā 20 000 bērnu, jauniešu un skolotāju izzina mežu daudzveidīgajās LVM skolu programmās! Papildu informācija www.lvm.lv/skolam.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU