DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
20. septembrī, 2019
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Drošība
1
1

IeM: nodrošinot mobilos sakarus iekšlietu dienestiem, ir svarīga plaša un nepārtraukta pieejamība

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu - Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta - interese ir mobilo sakaru pakalpojuma pēc iespējas plašāka un nepārtraukta pieejamība, tāpēc izvēloties mobilo sakaru turpmāko nodrošinātāju kā galvenais kritērijs tika izvirzīts nevis lētākais, bet saimnieciski izdevīgākais piedāvājums.

“Mēs nevaram riskēt ar valsts drošību un iedzīvotāju dzīvībām, kā galveno izvirzot tikai zemākās cenas kritēriju. Cena ir tikai viens no vērtēšanas kritērijiem un papildus tai tika vērtēta arī tīkla infrastruktūras kvalitāte. Mobilo sakaru un datu pārraides pakalpojuma pieejamība ir ļoti būtiska iekšlietu nozares operatīvajiem dienestiem, kuri darbojas ne tikai lielajās pilsētās, bet arī lauku teritorijās un pierobežā,” norāda Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs.

Iekšlietu ministrija kategoriski noraida Tele2 publiski izteiktos pārmetumus par mobilo sakaru operatora iepirkuma procedūras it kā negodprātīgu īstenošanu un aicina plašsaziņas līdzekļus neizplatīt nepatieso informāciju. Konkursa gaitā tika veikti grozījumi konkursa nolikumā un Tele2 vairāk nav iesniedzis oficiālas pārsūdzības par iepirkuma komisijas grozīto vērtēšanas kārtību, t.sk. par to, ka tiks vērtēts operatoru bāzes staciju skaits.

Taisnībai neatbilst arī Tele2 publiski izplatītais apgalvojums, ka konkursa procedūrā „Mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu iegāde Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu vajadzībām uz pieciem gadiem” gaitā pretendentiem bija iespēja uzzināt konkurentu finanšu piedāvājumu, un pēc tam rediģēt savu piedāvājumu, kas viennozīmīgi deva priekšrocības konkrētam pretendentam. Tā kā iepirkums tika rīkots kā konkurss ar sarunām, tad pēc pretendentu piedāvājumu atvēršanas tika rīkotas sarunas ar visiem pretendentiem ar mērķi saņemt labāku finanšu piedāvājumu, taču ne sarunās iepirkuma procedūras laikā, ne pēc konkursa noslēguma nevienam no trijiem pretendentiem netika atklātas cita pretendenta piedāvātās pakalpojumu cenas.

Pēc Iekšlietu ministrijas Informācijas centra aprēķiniem, noslēdzot līgumu ar pretendentu, kas uzvarējis šajā konkursā, maksa par mobilo sakaru pakalpojumiem nepārsniegs līdzšinējās izmaksas.

Konkursa gaita

  • Nodrošinājuma valsts aģentūra, pamatojoties uz Iekšlietu ministrijas centralizēto iepirkumu plānu 2018.gadam, rīkoja konkursa procedūru ar sarunām „Mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu iegāde Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu vajadzībām uz pieciem gadiem” (iepirkuma identifikācijas numurs IeM NVA 2018/15).
  • Konkursa norises laikā SIA “Tele 2” pārsūdzēja piedāvājumu vērtēšanas procedūru, tā kā uzskatīja to par izteikti labvēlīgāku vienam operatoram, tai skaitā apšaubīja kritērija „Tīkla infrastruktūras kvalitāte” vērtējuma nepieciešamību un piešķiramo punktu skaitu. Pēc Tele2 sūdzības piešķiramo punktu skaits tika ievērojami samazināts.
  • Tā kā SIA „Tele 2” pēc veiktajiem grozījumiem konkursa nolikumā neuzturēja savu iesniegumu, tad Iepirkumu uzraudzības birojs SIA “Tele 2” iesniegumu daļā par kritērija „Tīkla infrastruktūras kvalitāte” vērtēšanu atstāja bez izskatīšanas. Citi pretendenti par šo iepirkuma procedūru sūdzības neiesniedza, tostarp arī SIA „Tele2” nepārsūdzēja iepirkuma komisijas jau pēc grozījumiem noteikto vērtēšanas kārtību.
  • Tā kā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 51.panta pirmo daļu „pasūtītājs piešķir iepirkuma līguma slēgšanas tiesības saimnieciski visizdevīgākajam piedāvājumam”, iepirkuma komisija noteica tieši šādu vērtēšanas kārtību.
  • Atbilstoši kritērijam „Tīkla infrastruktūras kvalitāte” tika vērtēta pakalpojuma pieejamība, kas arī ir ietverts Publisko iepirkumu likuma 51.panta otrās daļas 2.punkta a) apakšpunktā dotajā saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma kritēriju uzskaitījumā.
  • Tikai zemākās cenas vērtēšana neatbilst Eiropas Savienības pamatnostādnēm publisko iepirkumu jomā. Arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26. februāra direktīvā 2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ direktīvu 2004/18/EK uzsvērts, ka „saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu vajadzētu vērtēt, pamatojoties uz labāko cenas un kvalitātes attiecību”.
Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI