DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
30. augustā, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,4 %

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2019. gada jūlijā, salīdzinot ar 2018. gada jūliju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,5 %, autodegvielas – samazinājās par 1,7 %.

Salīdzinot ar 2018. gada jūliju, vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 33,8 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 14,0 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,7 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 3,0 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,3 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 5,5 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2019. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,6 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,9 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,5 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 9,2 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,2 %).

2019. gada jūlijā salīdzinājumā ar jūniju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,9 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2019. g. jūlijs %,

salīdzinot ar

2019. g. jūniju (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. jūliju (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

99.5

101.4

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

100.3

101.4

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

99.1

101.3

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

101.4

133.8

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

108.9

114.0

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

103.2

97.7

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

97.2

97.0

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

107.9

104.4

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

107.5

99.7

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

101.4

101.6

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

90.8

98.9

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

93.8

110.7

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

97.3

105.4

autodegvielas mazumtirdzniecība

99.4

98.3

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI