“Atverot Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādes biroju, Latvija ir uzņēmusies saistības nodrošināt arī atbilstošu multikulturālu un multilingvistisku izglītību Eiropas Savienības institūcijās nodarbināto bērniem. Šīs saistības nepildot, ir apdraudēta aģentūras turpmākā darbība Latvijā, tāpat arī samazinās iespējas Latvijai piesaistīt citas Eiropas Savienības aģentūras. Pašlaik skolas izveides process ir pārāk lēns,” pēc sēdes secināja V.A.Tērauda.
Tāpat komisijas priekšsēdētāja akcentēja, ka, domājot par labāko risinājumu skolas izveidei, izglītības iestādes tapšanā ir svarīgi apsvērt ne vien sadarbību ar valsts dibinātām skolām, bet arī ar privātām izglītības iestādēm.
Kā deputātus sēdē informēja Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāve Gunta Arāja, pašlaik sešās no ES dalībvalstīm ir izveidotas 13 Eiropas Skolas, kas nodrošina iespējas iegūt multikulturālu un multilingvistisku izglītību ES institūcijās nodarbināto bērniem pēc viena vispārējās izglītības standarta, mācības organizējot dažādās valodās. Vienlaikus valstīs, kurās izvietoto ES institūciju skaits ir neliels, tiek izveidotas akreditētas Eiropas Skolas, kas izglītību īsteno pēc Eiropas Skolu izglītības standarta. Pašlaik ES dalībvalstīs darbojas 14 akreditētas Eiropas Skolas, kurās izglītojas nedaudz vairāk nekā 25 000 bērnu.