Pirmajā paneļdiskusijā dalībvalstu pārstāvji diskutēja par to, cik strikti un skaidri nacionālā normatīvā bāze definē interešu konflikta pazīmes un kādi ir preventīvie pasākumi, lai nepieļautu interešu konflikta ietekmi uz lēmumu objektivitāti. Šajā diskusijā kopā ar pārstāvjiem no Rumānijas, Zviedrijas un Francijas piedalījās arī Latvijas pārstāve – Finanšu ministrijas Revīzijas iestādes vadītāja Nata Lasmane. Eksperti secināja, ka ir nepieciešama izsmeļoša un skaidra normatīvā bāze un vadlīnijas, lai garantētu, ka publiskā nauda tiek tērēta, izmantojot vispārējos ES pamatprincipus – vienlīdzīgu attieksmi, godīgu konkurenci un caurskatāmību.
“Interešu konflikta situācijas ir sarežģītas, un mums kā revidentiem ir uzticēta būtiska loma – pārliecināties, ka publiskie finanšu līdzekļi tiek tērēti atbilstoši sabiedrības interesēm. Latvijā lielu uzmanību pievēršam preventīviem pasākumiem, tai skaitā informēšanas darbam. Efektīvu revīziju nav iespējams nodrošināt, izmantojot vienus un tos pašus instrumentus katrā situācijā un ik gadu, tāpēc revidentiem jābūt īpaši vērīgiem un godprātīgiem, izmantojot dažādus informācijas avotus, datubāzes un iestāžu sadarbību,” diskusijā pauda Nata Lasmane.
Otrajā paneļdiskusijā tika vērtēta dažādu iestāžu lomu interešu konflikta novēršanā un nepieļaušanā. Bulgārijas, Somijas un Spānijas pārstāvji stāstīja, ka interešu konflikta novēršanas prasības attiecas ne tikai uz parlamenta locekļiem, valdību, auditoriem un kontrolieriem, bet arī uz dažādām citām iesaistītām pusēm, piemēram, ES fondu projektu ieviesējiem. Tāpat svarīgi ir ne tikai preventīvi un kontroles pasākumi, bet arī kvalitatīva krāpšanas izmeklēšana tiesībsargu līmenī. Faktiski valstīs jau eksistējošie likumi ir pietiekami, lai ieviestu finanšu regulas izmaiņas. Diskusiju dalībnieki vienojās, ka vissarežģītāk ir ierobežot interešu konfliktu ārpus publiskā sektora amatpersonu loka.
ES budžeta komisārs Ginters Etingers (Günther Oettinger) uzsvēra, ka ES ir vajadzīgas nacionālās iestādes, kas spēj uz vietas pasargāt ES līdzekļus. Katrs izkrāptais eiro nav ieguldīts tur, kur bija paredzēts, un apdraud uzticamību ES. Mēs esam konkurences cīņas apstākļos, tādēļ arī šķietams interešu konflikts mazina ES konkurētspēju. Tāpat Etingers uzsvēra tiesu neatkarības nozīmi objektīvu lēmumu pieņemšanā.
Trešajā diskusijā dalībnieki pārrunāja preventīvos pasākumus. Konferences noslēgumā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) pārstāvji informēja par pasaules labāko praksi interešu konflikta pārvaldībā.