DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. februārī, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Valsts pārvalde

Deputāti: iekļaujošajai izglītībai jāpalīdz bērniem ar īpašām vajadzībām realizēt savu potenciālu

Saeimas deputāti piektdien, 8.februārī, diskutēja par iekļaujošās izglītības izaicinājumiem bērnu ar īpašām vajadzībām attīstībai. Kā Saeimā notiekošajā ekspertu darba seminārā “Iekļaujošās izglītības nodrošināšana bērniem ar īpašām vajadzībām” uzsvēra parlamentārieši, izglītībai jāpalīdz bērniem pilnveidoties un realizēt savu potenciālu.

“Īpašas vajadzības nevar būt iemesls tam, ka cilvēkam tiek liegta pieeja kvalitatīvai izglītībai. Pašsaprotami, ka moderna sabiedrība atzīst katra cilvēka vērtību un arī atbalsta iespēju realizēt savu potenciālu. Arī to bērnu, kuriem ir, piemēram, dzirdes, redzes vai garīgās attīstības traucējumi. Arī viņiem ir tiesības uz pilnvērtīgu dzīvi,” sacīja Saeimas sekretāra biedre Marija Golubeva, norādot, ka diemžēl realitātē tas netiek nodrošināts.

Jāmaina gan izglītības iestāžu, gan visas sabiedrības izpratne. Kamēr tas nenotiks un iesaistītās puses nesapratīs, ka bērniem tiešam vajadzīgs atbalsts un sauciens pēc palīdzības nav tikai vecāku iedomas vai kaprīzes, nekas nemainīsies, akcentēja M.Golubeva, uzsverot, ka arī skolām vajag papildu atbalstu no valsts, lai pilnvērtīgi nodrošinātu iekļaujošo izglītību.

Kā ievadot semināru sacīja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja biedrs Raivis Dzintars, īpašo cilvēku iekļaušanās nav tikai viņu pašu problēma, tas ir eksāmens visai sabiedrībai: “Katrā īpašajā bērnā ir kas labs un vērtīgs, ko viņš var dot pasaulei, taču tikai pie nosacījuma, ka mēs pieņemam viņa attīstību, palīdzam tajā un mums pietiek pacietības meklēt tās atslēgas gadījumos, kad sistēma nespēj sniegt atbildes. Šīs atslēgas un atbildes ir jāmeklē, pat tad, ja reizēm tas nav viegli.”

Darba semināru “Iekļaujošās izglītības nodrošināšana bērniem ar īpašām vajadzībām” rīko Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, un tā uzmanības centrā ir nevalstisko organizāciju, kas pārstāv cilvēkus ar īpašām vajadzībām, un ekspertu skatījums uz izaicinājumiem šajā jomā. Kā seminārā akcentēja deputāti, būtiski aktualizēt problēmas, kas skar iekļaujošo izglītību, lai spētu veiksmīgi pārvarēt identificētos šķēršļus un bērni ar īpašām vajadzībām varētu iegūt pilnvērtīgu izglītību.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU