CSDD veiktā autovadītāju aptauja* rāda, ka mobilo telefonu pie stūres lieto vairāk nekā 80% autovadītāju, turklāt lielākā daļa jeb 60% to dara dažādu darba jautājumu risināšanai – lai atbildētu uz uzņēmuma vadības zvaniem, kolēģu sūtītām ziņām, sazinātos ar klientiem un sadarbības partneriem.
Atbalstu šai iniciatīvai jau paudusi arī virkne sociāli atbildīgu uzņēmumu, tostarp AAS “Balta”, SIA “Ventspils reiss”, SIA “Cemex”, SIA “Jelgavas autobusu parks”, SIA “Aldaris”, VAS “Latvijas Pasts”, AS “Sadales tīkls”, Starptautiskā kosmetoloģijas koledža un citi. Kā viena no pirmajām kampaņā “Izkāp no telefona!” iesaistījusies un memorandam pievienojusies arī Autotransporta direkcija, kura apvieno lielākos kravu un pasažieru pārvadājumu uzņēmumus un kuras pārraudzībā ir deklarēti vairāk nekā 20 tūkstoši transportlīdzekļu, kas ik dienu veic pārvadājumus gan Latvijā, gan ārvalstīs.
CSDD aicina ikvienu uzņēmumu pievērst vēl lielāku uzmanību darbinieku drošībai, būt līdzatbildīgiem un iesaistīties kampaņas “Izkāp no telefona!” aktivitātēs, pievienoties memorandam, runāt par šīs problēmas ierobežošanu savā darba kolektīvā un motivēt savus darbiniekus nelietot mobilās ierīces auto vadīšanas laikā.
Lai veiksmīgāk risinātu šo jautājumu darba kolektīvos, CSDD sagatavojusi izglītojošu materiālu – rokasgrāmatu darba devējiem un darbiniekiem, kas kopā ar kampaņas uzlīmēm izmantošanai uzņēmuma autoparkā bez maksas pieejama lejuplādēšanai CSDD mājas lapā kampaņas sadaļā https://ej.uz/izkapnotelefona.
Ikviens uzņēmums aicināts apliecināt savu pievienošanos kampaņai “Izkāp no telefona!” un sadarbības memorandam, par to ziņojot savos sociālajos tīklos un izmantojot mirkļbirku: #izkapnotelefona.
Satiksmes drošības kampaņu “Izkāp no telefona!” organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju; kampaņu atbalsta apdrošināšanas sabiedrība “Balta”, kā arī Latvijā lielākais degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K”. Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.