DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. oktobrī, 2018
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Medijpratības nodarbību cikls skolēniem Valmierā

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Mūsdienu sabiedrību raksturo intensīvs mediju satura patēriņš un informācijas pārbagātība. Latvijā mediji un ikviens sabiedrības loceklis var brīvi paust dažādus viedokļus un iesaistīties publiskās diskusijās, bez kurām nav iedomājama demokrātiska sabiedrība. Turklāt, pateicoties globāliem saziņas tīkliem, Latvija neatrodas izolētā informatīvajā telpā, – mēs varam piekļūt arī citu valstu medijiem un patērēt to izplatīto saturu. Šī situācija rada gan daudz lielisku iespēju, gan arī izaicinājumus mediju patērētajiem. Nav ne viegli, ne vienkārši orientēties milzīgajā informācijas gūzmā, kur sajaucas un par auditorijas uzmanību cīnās dažādas ekonomiskās un politiskās intereses, un reizēm arī gluži vienkārša lētas popularitātes radīšanas kāre. Lai šajā informācijas kokteilī nepazustu, nepieciešamas prasmes, ko sauc par medijpratību* un informācijas pratību**.

Nodarbību cikls vidusskolēniem

Vidzemes Augstskolas Komunikācijas, mediju un pārvaldības studiju virziena lektores Agnese Dāvidsone un Liene Ločmele sadarbībā ar Valmieras Integrēto bibliotēku 2018./2019.akadēmiskajā gadā piedāvā Valmieras izglītības iestāžu skolēniem Medijpratības nodarbību ciklu par aktuāliem un nozīmīgiem medijpratības jautājumiem. Skolas nodarbības notiek reizi mēnesī Valmieras Integrētās bibliotēkas klusajā lasītavā (C217.telpa) un Vidzemes Augstskolas Multimediju laboratorijā. Vienas nodarbības ilgums – 90 minūtes. Piedalīties aicināti visu Valmieras pilsētas izglītības iestāžu 9.-12. audzēkņi. Lūgums pieteikties dalībai medijpratības skolas nodarbībās līdz 12.oktobrim, reģistrējoties šajā saitē: https://ej.uz/Medijpratibasskola. Nodarbību cikla beigās dalībnieki saņems apliecības, kas sniegs priekšrocības, pēc vidusskolas absolvēšanas piesakoties studijām Vidzemes Augstskolā.

Programmas saturs un norises datumi:

Datums, laiks un vieta

 

Temats

16.oktobris, pl. 16.00

Cēsu iela 4, C217.telpa. (bibliotēkas klusā lasītava)

Mediju efekti: zinātniski pierādītie efekti, kā mēs zinām to, ko mēs zinām, kā arī mediju loma zināšanu konstruēšanā.

13.novembris, pl. 16.00, Cēsu iela 4, C217

Mediju satura kritiska analīze I : ķermeņa ideāls, dzimtes lomas un reklāma.

11.decembris, pl. 16.00, Cēsu iela 4, C008

Mediju satura kritiska analīze II : digitālo stāstu darbnīca ViA Multimediju laboratorijā.

15.janvāris, pl. 16.00, Cēsu iela 4, C217

Kritiskā domāšana I : pamatprincipi avotu uzticamības un argumentācijas kvalitātes pārbaudīšanai.

12.februāris, pl. 16.00, Cēsu iela 4, C217

Kritiskā domāšana II : praktiskās prasmes informācijas pārbaudīšanā.

12.marts, pl. 16.00, Cēsu iela 4, C217

Kritiska pieeja informācijas atlasē, mūsu spējas ietekmēt to, kādu saturu redzam sociālo mediju vidē.

9.aprīlis (visa diena)

Rīga (ViA nodrošina transporta izmaksas)

Mediju industrijas aizkulišu izpēte: studiju vizīte un tikšanās ar mediju profesionāļiem Rīgā.

Nodarbību vadītāju kontakti:

Agnese Dāvidsone, ViA lektore un Komunikācijas, mediju un pārvaldības studiju virziena direktore, tālr. 26603344, e-pasts: agnese.davidsone@va.lv.

Liene Ločmele, ViA lektore, e-pasts liene.locmele@va.lv.

Nodarbību piedāvājums skolotājiem

Ir iespējamas arī īpaši veidotas nodarbības pedagogiem, kas interesējas par medijpratības jautājumiem un vēlas gan paši kļūt medijpratīgāki, gan šos jautājumus integrēt savā pedagoģiskajā praksē. Nodarbības tiek veidotas tā, lai palīdzētu pedagogiem gan kļūt prasmīgākiem mediju lietotājiem, gan arī gūt idejas, kā šīs prasmes attīstīt skolēnos. Programmu noslēgumā dalībnieki saņems ViA Zinātnes un tehnoloģiju centra apliecinājumus par apgūto saturu un stundu skaitu.

Iespējamie nodarbību temati (1-2 h): kā un kāpēc mediji ataino dažādus notikumus; kādi ir pamatprincipi informācijas atlasē un atainošanā; ko nozīmē aktīvas un pasīvas mediju auditorijas; kādi cilvēka psiholoģiskie aspekti nosaka, kā mēs reaģējam uz mediju saturu, un kāpēc labprāt atsaucamies uz noteiktiem mediju ziņojumiem, bet ignorējam citus; kā darbojas slēptā reklāma; kāpēc  un kā rodas viltus ziņas un kāpēc aizvien biežāk sastopamies ar saturu, ko piedāvā dažādi “alternatīvās informācijas” sniedzēji. Ar praktisku piemēru un uzdevumu palīdzību piedāvājam arī apgūt, kā mediju saturs tiek konstruēts noteiktā veidā, izmantojot dažādus audiovizuālus paņēmienus un vizuālus efektus. Nodarbības iespējams noturēt gan skolu telpās, gan arī Valmieras Integrētajā bibliotēkā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI