"Saldus un Brocēni ir labs piemērs tam, ka pašvaldības vairāku gadu garumā klaji ignorē normatīvo regulējumu, turklāt publiski atzīst, ka ir ieinteresētas turpināt darbu ar esošo pakalpojumu sniedzēju, tādējādi ierobežojot konkurences iespējas tirgus dalībniekiem atkritumu apsaimniekošanas sektorā," norāda LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, vienlaikus uzsverot, ka šāda situācija ir vērojama arī citās pašvaldībās.
LTRK uzskata, ka tieši godīga konkurence nodrošina iespēju iedzīvotājiem saņemt kvalitatīvāko pakalpojumu, kas atbilst tirgus cenām. Valsts un pašvaldību iepirkumi veido nozīmīgu daļu no valsts ekonomikas, līdz ar to ir svarīgi, lai tiktu ne vien ievērots valstī noteiktais regulējums, bet arī nodrošināta brīva konkurence, procesu pārskatāmība un vienāda attieksme pret visiem pretendentiem. Tas ļauj izvēlēties visizdevīgāko piedāvājumu un slēgt līgumu ar pretendentu, kas piedāvā visizdevīgāko risinājumu pašvaldības un iedzīvotāju vajadzībām, tādejādi nodrošinot efektīvu nodokļu maksātāju naudas izlietojumu.
Saskaņā ar spēkā esošo atkritumu apsaimniekošanas likuma pārejas noteikumiem, ja pašvaldība un sadzīves atkritumu apsaimniekotājs pēc 2005. gada 26. jūlija ir noslēguši vai pagarinājuši līgumu par sadzīves atkritumu savākšanu, pārvadāšanu, pārkraušanu un uzglabāšanu, nepiemērojot normatīvos aktus par publisko iepirkumu, vai tas izdarīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko iepirkumu, minētais līgums izbeidzams ne vēlāk kā līdz 2013. gada 1. jūlijam. Līdz tam pašvaldībām publiskā iepirkuma vai publiskās un privātās partnerības procedūrā bija jāizvēlas jauns atkritumu apsaimniekotājs.
Rūta Grikmane
Sabiedrisko attiecību konsultante
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera